خبر/

تصادفات خودرویی در صدر عملیات آتش‌نشانان تبریز

1402/05/03 - 13:34 - کد خبر: 97017 نسخه چاپی

نصر: طبق اعلام سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز، بیشترین عملیات آتش‌نشانان تبریز به ویژه در فصل تابستان در خصوص حوادث خودرویی است.

به گزارش نصر، واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز به منظور اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص فعالیت‌های آتش‌نشانان تبریز و همچنین آگاه سازی مردم به وقوع حوادث غیرمترقبه در این زمینه اقدام به نظرسنجی از طریق صفحات مجازی در خصوص فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی از دید شهروندان کرد.
این نظرسنجی که در قالب سوال "به نظر شما، بیشترین عملیات آتش نشانان تبریز مربوط به کدام گزینه است؟ الف) تصادفات خودرویی ب) محبوسین آسانسور و چاه ج) اطفا حریق د) حیوانات موذی" انجام پذیرفت شهروندان پاسخ صحیح یعنی تصادفات خودرویی را با ۳۵ درصد انتخاب کردند. از دید شهروندان حوادث مربوط به اطفاء حریق ۳۱ درصد، آزادسازی محبوسین آسانسور و چاه ۲۴ درصد و حیوانات موذی ۱۰ درصد از عملیات آتش‌نشانان شهرداری تبریز را شامل می‌شود.
در این نظرسنجی که ۲۳ هزار و ۳۳۴ نفر شرکت کردند، صفحات اینستاگرامی و کانال‌های خبری آذرانجمن، تبریز خبرلری، شمس نیوز، شهریار، بیداری آذربایجان، عصر تبریز، تبریزیم، کاف نیوز، همبستگی، تبریز جوان، به وقت مطالبه، سون خبر، فصل نیوز، آوای تبریز، خبرفردا، اخبار اول، نگاه آذربایجان، احرار نیوز و تبریز سیاست این سوال را به اشتراک گذاشته اند.
بنابر گفته مسئولان سازمان آتش‌نشانی تبریز بیشترین عملیات علی‌الخصوص در فصل تابستان با توجه به افزایش حجم مسافرت‌ها نیز هم راستا با نظرات شهروندان یعنی مربوط به سوانح رانندگی بوده است. اطفاء حریق با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن علف‌های هرز و همچنین استفاده بیش از حد شهروندان از وسایل برقی از جمله کولر و ایجاد اتصالات برقی و در نتیجه ایجاد آتش سوزی در رده دوم و عملیات آزادسازی محبوسین و نهایتا حیوانات موذی در ردیف‌های بعدی قرار دارند.
گفتنی است؛ عملیات آتش نشانان تبریز در ۲ گروه امداد و نجات (خدمات ایمنی) و اطفاء حریق اتفاق می‌افتد که طی ۴ ماه اول سال ۱۰۸۶ عملیات امداد نجات و ۸۱۷ عملیات اطفاء حریق توسط آتش‌نشانان انجام پذیرفته است.
انتهای پیام/
تصادفات خودرویی در صدر عملیات آتش‌نشانان تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار