رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل؛

منطقه آزاد اردبیل نهایی شد

1398/09/27 - 09:59 - کد خبر: 9698 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با رفع کامل ایرادات شورای نگهبان اجرای منطقه آزاد اردبیل نهایی شده و به زودی مراحل اجرایی آن شروع می‌شود.

به گزارش نصر، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با رفع کامل ایرادات شورای نگهبان اجرای منطقه آزاد اردبیل نهایی شده و به زودی مراحل اجرایی آن شروع می‌شود.
رضا کریمی در گفت وگویی اظهار کرد: بعید به نظر می‌رسد دیگر شورای نگهبان به این لایحه دولت و مصوبه مجلس ایرادی وارد کند و یا مانعی بر سر راه اجرای منطقه آزاد باشد.
وی خاطرنشان کرد: عمده ایراد شورای نگهبان در مورد لایحه و طرح مجلس در راه‌اندازی مناطق تجاری و ویژه بود که با انتزاع این دو طرح و لایحه امیدواریم هشت منطقه آزاد تجاری جدید با تائید شورای نگهبان عملیاتی شود و طرح مناطق ویژه اقتصادی نیز که استان اردبیل نیز سهمی در بین آنها دارد از آن بهره‌مند شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که در ماه‌های آخر مجلس دهم بالاخره مطالبه و خواسته به حق مرزنشینان این استان به نتیجه رسید و به عنوان یادگاری از مجلس دهم عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری را از سال آینده در محدوده 6 شهرستان استان اردبیل شاهد خواهیم بود.
کریمی افزود: برخلاف برخی ادعاها هر قدر محدوده این منطقه در استان بیشتر شود، جمعیت بیشتری از این استان از مزایای آن استفاده خواهند کرد و شرایط مناسبی برای توسعه و رونق پایدار و همه جانبه اردبیل با تکیه بر اصل توازن منطقه‌ای فراهم خواهد آمد.
وی تصریح کرد: با اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری و همچنین راه‌اندازی شهرک مرزی مشترک و اتصال راه آهن اردبیل به کشور آذربایجان افق توسعه‌ای متفاوتی برای این استان رقم خواهد خورد تا یک جهش واقعی در تحول استان فراهم آید.
انتهای پیام/
منطقه آزاد اردبیل نهایی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار