خبر/

راه یافتن ۹ اثر از هنرمندان آذربایجان‌شرقی به مرحله نیمه نهایی جشنواره فیروزه

1402/05/02 - 15:49 - کد خبر: 96959 نسخه چاپی

نصر: با اعلام نتایج دبیرخانه مرکزی جشنواره فیروزه، تعداد ۹ اثر از هنرمندان آذربایجان شرقی به مرحله نیمه نهایی این جشنواره راه یافت.

به گزارش نصر، بر اساس این گزارش ۳۵۰ اثر از سوی هنرمندان استان در قالب هدایای فرهنگی، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی و عروسک در مرحله استانی داوری شده است.
آثار راه یافته به جشنواره فیروزه شامل «دختر ایرانی با نقوش»، «جعبه کلمات»، «عاشیق شامل نقاشی های عاشیقی برای استفاده در روی جلد»، «دفتر نقاشی آراز و آیناز با تصویرسازی آموزش قرآن کریم» و «دفتر نقاشی آیناز»، «عروسک های آراز و آیناز»، «عروسک قیزیم»، «گردن آویز گوی مچید» و «زیورآلات دست ساز» است.
آثار راه یافته به این جشنواره پس از داوری نهایی، در نمایشگاه جانبی جشنواره به همراه اکران آثار هنرمندان دیگر استان ها که در ۱۴ مرداد شروع به کار می کند، به نمایش گذاشته می شود.
طبق اعلام دبیرخانه مرکزی، اختتامیه این جشنواره ۱۸ مرداد ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسوولان کشوری و مدیرکل استان ها در تهران برگزار می شود.
این جشنواره هر سال به‌ منظور ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور و معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی، برگزار می شود.
انتهای پیام/
راه یافتن ۹ اثر از هنرمندان آذربایجان‌شرقی به مرحله نیمه نهایی جشنواره فیروزه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار