معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

زیرساخت‌های لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران بهبود یابد

1402/05/02 - 15:43 - کد خبر: 96958 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر بهبود زیر ساخت‌های لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران در ایام سفر تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول این مهم را با جدیت دنبال کنند.

به گزارش نصر، جبارعلی ذاکری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گفت: جلسات کمیته‌های دوازده‌گانه این ستاد در راستای برنامه‌ریزی ویژه برای تعطیلات نیمه دوم تابستان به صورت مرتب برگزار شده و گزارش خود را به ستاد ارائه کنند.
 وی با تأکید بر آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای مدیریت سفرهای هم‌وطنان در نیمه دوم تابستان، تشریح کرد: باید امکانات استان و همه دستگاه‌های مرتبط با امر سفر برای اجرای سفری ایمن و آسان برای هم‌وطنان مهیا بوده و به‌کارگیری شود.
 ذاکری با اشاره به وضعیت نامناسب برخی امکانات بین‌راهی نظیر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، گفت: نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی باید مستمر بوده و خدمات مطلوب به مسافران ارائه شود.
 وی گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان مختص ایام نوروز نیست و باید این ستاد در ایام تابستان نیز برای ارائه خدمات مطلوب به هم‌وطنان پای‌کار باشد.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار  با اشاره به وضعیت آزادراه تبریز- زنجان، گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، برای نگهداری و ترمیم این آزادراه ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص‌ یافته که در حال پیگیری برای پرداخت آن هستیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از آمادگی تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری برای پذیرش گردشگران خبر داد و گفت: ظرف ۴۵ روز گذشته  تعداد کل بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری  استان به ۷۵۰ هزار نفر بازدید رسیده و میانگین درصد اشغال هتل‌ها در ایام تابستان نیز  بالای ۹۰ درصد است.
احمد حمزه زاده با اشاره به این که بازدید نظارتی و اکیپ هدایت مسافران و راهنمای گردشگران از خردادماه شروع شده افزود: وضعیت استقبال از مسافران تابستانی خوب است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، گفتنی است در این جلسه هماهنگی لازم برای ساماندهی و ارتقای خدمات سفرهای تابستانی صورت گرفت و اعضای حاضر به ارائه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و همچنین راهکارهای خود برای استقبال بهتر از مسافران تابستانی پرداختند.
انتهای پیام/
زیرساخت‌های لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران بهبود یابد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار