فرماندار گرمی مغان؛

ساخت واحدهای تخریب شده از سیل گرمی تا قبل از آغاز فصل سرما به اتمام می‌رسد

1402/05/02 - 11:56 - کد خبر: 96937 نسخه چاپی

نصر: فرماندار گرمی مغان با تشریح آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده این شهرستان گفت: ساخت واحدهای تخریب شده از سیل گرمی تا قبل از آغاز فصل سرما به اتمام خواهد رسید.

به گزارش نصر، حسین مولایی روز دوشنبه در گفت و گویی با تشریح اقدامات انجام شده برای ساماندهی به وضعیت مناطق سیل‌زده این شهرستان اظهار کرد: از زمان وقوع سیل ماه گذشته تاکنون آواربرداری ۳۵ روستای سیل‌زده شهرستان به طور کامل انجام شده و جاده‌های بین مزارع ۱۸۵ روستای شهرستان هم تیغ‌زنی و تسطیح شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این عملیات تعمیر و ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی تخریب شده در مراحل مختلف پی‌کنی، اسکلت، بتن‌ریزی و دیوار چینی قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا قبل از آغاز فصل سرما تمام این واحدها تکمیل شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.
فرماندار گرمی یادآورشد: از مجموع ۱۲۰ واحد تخریب شده ۴۰ واحد در حال حاضر قابل سکونت است که این واحدها مقاوم‌سازی می‌شود اما ۸۰ واحد در اثر سیل به طور کامل تخریب شد که این واحدها در مراحل مختلف ساخت هستند.
مولایی در خصوص تامین منابع مورد نیاز این واحدها هم گفت: برای ساخت این واحدها سه هزار میلیارد ریال (۳۰۰ میلیون تومان) تسهیلات بانکی و ۸۰۰ میلیون ریال هم بنیاد علوی تسهیلات بلاعوض می‌دهد ، ضمن اینکه بنیاد مستضعفان سیمان و میلگرد مورد نیاز واحدهای آسیب دیده را تامین می‌کند.
وی همچنین در خصوص تامین اسباب و اثاثیه شهروندانی که خانه‌های آنها در اثر سیل تخریب شده است ، هم گفت: تاکنون ۲۰ دستگاه یخچال، ۲۵ دستگاه اجاق گاز، ۶۰ تخته فرش ۶ متری و ۲۰ سرویس ظروف چینی برای آسیب‌دیدگان از سیل تهیه و تامین شده است، علاوه بر این کشت و صنعت مغان هم قرار است یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال برای تهیه اقلام مورد نیاز شهروندان کمک کند.
فرماندار گرمی همچنین با اشاره به مکاتبات با فولاد مبارکه سپاهان اظهار کرد: روز گذشته مسئولان این شرکت وعده دادند ۳۰ میلیارد ریال برای تامین اسباب و اثاثیه منزل آسیب‌دیدگان از سیل کمک کنند که در صورت محقق شدن آن کمک مهمی برای سیل‌زدگان گرمی خواهد بود.
وی همچنین در خصوص مشکل آب شرب شهر گرمی گفت: مشکل آب شهر گرمی از قبل از وقوع سیل وجود داشته و عمده‌ترین مشکل عدم وجود منابع و فرسودگی شبکه آبرسانی است که حل آن در گرو تامین منابع مورد نیاز است.
مولایی درباره خسارت‌های سیل به بخش کشاورزی نیز اظهار کرد: مبلغ ۲۰ میلیارد ریال هم برای اصلاح قنوات و کانال‌های آبرسانی و جاده‌های بین‌مزارع اختصاص یافت که بخش عمده اقدامات مربوط انجام شد.
به گزارش ایرنا ، بر اثر بارش‌های شدید باران، مناطق مختلف استان اردبیل در ماه‌های اردیبهشت و خرداد شاهد وقوع چندین فقره سیل بود که به بخش‌های مختلف ابنیه راه‌های ارتباطی، واحدهای مسکونی، زیرساخت‌های شهری و بخش کشاورزی خسارت وارد کرد. کانون سیل‌های فصل بهار شهرهای گرمی، انگوت، بیله‌سوار و مشگین‌شهر بود و اهالی این شهرها بیشترین میزان خسارت را متحمل شدند.
انتهای پیام/
ساخت واحدهای تخریب شده از سیل گرمی تا قبل از آغاز فصل سرما به اتمام می‌رسد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار