خبر/

فروش اینترنتی بلیت قطارهای تابستانی از ساعت ۱۴ امروز

1402/05/02 - 11:31 - کد خبر: 96933 نسخه چاپی

نصر: متقاضیان سفر با قطار که از صبح امروز (دوشنبه) موفق به خرید حضوری بلیت از آژانس‌ها نشدند، از ساعت ۱۴ امروز به صورت اینترنتی امکان خرید خواهند داشت.

به گزارش نصر، فروش حضوری بلیت قطارهای مسافری از صبح امروز (دوشنبه) برای بازه زمانی ۱۶ مرداد تا ۳۱ شهریور توسط آژانس‌های مسافری آغاز شده است اما ازدحام جمعیت مانع دسترسی برخی مسافران به ثبت نام ‌و خرید حضوری شد.
بر این اساس امکان خرید اینترنتی بلیت‌تابستانی قطار از فروشندگان غیرحضوری (سایت‌های مجاز) نیز از ساعت ۱۴ امروز در تمام محورها وجود دارد. هم چنین افراد جامانده می‌توانند از ساعت هشت صبح فردا سه شنبه سه مرداد ماه از ایستگاه‌های راه آهن خرید خود را انجام دهند.
«میعاد صالحی» مدیرعامل شرکت راه آهن و معاون وزیر راه وشهرسازی پیش تر در پاسخ به ایرنا در خصوص اینکه چرا با کاهش واگن‌های مسافری و کمبود بلیت قطار مواجهیم گفته بود: از ۱۲ سال قبلیک هزار و ۸۰۰ واگن مسافری داشتیم اما در طول ۱۰ سال گذشته به یک هزار و ۲۰۰ واگن در گردش کاهش پیدا کرده است که دو نتیجه از این آمار به دست می‌آید؛ نخست اینکه سرمایه‌گذاری در خرید واگن‌های نوی مسافری کاهش پیدا کرده است و همچنین سرمایه گذاری برای بازسازی، بهسازی و تعمیرات هم در بخش مسافری کاهش پیدا کرده است و به مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری واگن‌های نو و بازسازی واگن مسافری نیازمندیم.
به گزارش ایرنا هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه روزی با سامانه اطلاع رسانی راه آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/
فروش اینترنتی بلیت قطارهای تابستانی از ساعت ۱۴ امروز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار