مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی؛

۲۱ پرواز از فرودگاه تبریز برای بازگرداندن زائران سرزمین وحی انجام شد

1402/05/02 - 10:52 - کد خبر: 96927 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در عملیات حج تمتع امسال ۲۱ پرواز از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز برای بازگرداندن زائران سرزمین وحی انجام شد.

ببه گزارش نصر، «رامین آذری»، روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این عملیات از ۲۴ تا ۲۹ تیر انجام شد، افزود: در این عملیات چهار هزار و ۶۰۸ نفر از حجاج استان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از فرودگاه جده به فرودگاه تبریز منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۲ تا ۶ پرواز برای بازگرداندن حجاج استان به فرودگاه تبریز انجام شد، اظهار کرد: با تدابیر و اقدامات انجام شده از سوی عوامل پروازی، حفاظت و مراقبت و اداری این فرودگاه، هیچ مشکلی در اعزام و پذیرش زائران خانه خدا بروز نکرد.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در عملیات حج تمتع امسال فرودگاه تبریز، تعداد ۹ هزار و ۲۰۵ نفر از حجاج استان با ۴۲ پرواز از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند.
«آذری»، ادامه داد: میزان کل بار جابجا شده در عملیات حج امسال نیز حدود ۲۳۸ تن بود.
 آذربایجان شرقی دارای دو فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.
انتهای پیام/
۲۱ پرواز از فرودگاه تبریز برای بازگرداندن زائران سرزمین وحی انجام شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار