استاندار آذربایجان‌ شرقی؛

خانه ثقه‌الاسلام به موزه تبدیل می‌ شود

1402/05/01 - 17:45 - کد خبر: 96902 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد: به منظور معرفی رشادت‌ها و تبیین اهداف ثقه‌الاسلام تبریزی بخشی از خانه این عالم مجاهد به موزه تبدیل می‌شود.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در نشست هماهنگی بزرگداشت ثقه الاسلام تبریزی گفت: ثقه الاسلام مجاهدی خستگی ناپذیر بود که نقش ارزنده‌ای در پایداری و استقلال و عظمت کشور ایران در دوران مشروطیت داشت.
وی افزود: به همین منظور باید اهداف و حرکت‌های این شهید بزرگوار برای نسل‌های جدید تببین شود لذا تبدیل خانه وی به موزه‌ای برای آثار، کتاب‌ها و مکاتباتش در دوران مشروطه ضروری است و مقدمات این موضوع فراهم شده است و در آستانه برگزار‌ی همایش بزرگداشت وی افتتاح خواهد شد و البته ساماندهی مقبره این شهید و نصب نماد‌هایی در شهر برای معرفی ثقه الاسلام ضروری است.
حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: صد و دوازدهمین سالگرد این شهید عاشورا باید طوری برگزار شود اهداف والای او برای همگان تبیین شود چرا که این شهید عامل وحدت بود  و نقش اساسی برای حفظ تمامیت ارزی در دوران مشروطیت در کشور داشت.
حجت الاسلام ابراهیمی مسئول ستاد برگزاری بزرگداشت شهید ثقه الاسلام هم در این نشست گفت: این هفته پیش همایشی برای معرفی این شهید برای دانش آموزان و نوجوانان در تبریز برگزار می شود و همایش اصلی هم در ۱۴ مرداد برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: ۵۰ مقاله علمی به دبیر خانه این همایش ارسال شده که ۳۵ مورد از آنها پذیرفته شده است.
حاج میرزا علی ثِقَةُ الاسلام تبریزی مجتهد بزرگ آذربایجان، از مجاهدان راه آزادی و استقلال ایران است که پس از مقاومت دلیرانه در برابر نیرو‌های اشغالگر روس در تبریز، در روز عاشورای سال ۱۳۳۰ هجری (۳۱ دسامبر ۱۹۱۱ میلادی و دهم دی ۱۲۹۰ شمسی) با ۷ تن از یاران خود به دست اشغالگران روسی به شهادت رسید.
انتهای پیام/
خانه ثقه‌الاسلام به موزه تبدیل می‌ شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار