کارگردان جوان تبریزی عنوان کرد؛

"فیش آباد" ناگفته های مانده در گلوی جامعه

1398/02/04 - 17:35 - کد خبر: 969 نسخه چاپی

نصر: کارگردان نمایشنامه خوانی "فیش آباد" گفت: "فیش آباد" ناگفته های مانده در گلوی جامعه را بازگو می کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، همزمان با گرامیداشت هفته "هنر انقلاب" در تبریز و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، نمایشنامه خوانی "فیش آباد" به کارگردانی "میثم حبیبی" در پلاتو مهر و ماه حوزه هنری استان به روی صحنه رفت.

"میثم حبیبی" کارگردان این نمایشنامه خوانی با بیان اینکه "فیش آباد" برخواسته از بطن جامعه و به نوعی حرف مانده در گلوی مردم است، ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع "فیش آباد" به حقوق های نجومی برخی مدیران اشاره دارد، لذا جای خالی پرداختن به این موضوع همواره دیده می شد تا اینکه این نمایشنامه توسط "سیروس همتی" یکی از کارگردانان و نویسنده های برجسته تئاتر کشور نگارش و اجرا شد، پس از خواندن این متن بود که بر آن شدم تا این موضوع را در تبریز نیز به روی صحنه ببرم.

وی ادامه داد: این نمایشنامه که ظاهری طنزگونه دارد، ظاهرا موجب خنده مخاطب می شود اما آنها در باطن با اثری مینیمال روبرو می شوند که واقعیت را ذره ذره تعریف می کند.

این کارگردان درباره داستان نمایش عنوان کرد: این نمایشنامه درباره اشتباه کوچکی است که در پرداخت حقوق یک فرد پیش می آید. داستان از این قرار است که ۲۴۸ میلیون حقوق ماهانه یک مدیر به حساب شخص دیگری ریخته می شود و داستان نمایش ممانعت این فرد در پس دادن این پول را به تصویر می‌کشد.

حبیبی درباره نمایشنامه خوانی «فیش آباد» و علت انتخاب بازیگران پیشکسوت در عرصه رادیو و تلویزیون برای این نمایشنامه خوانی را توضیح داد و گفت: در نمایشنامه خوانی روح اثر و روح ادبیات موجود در اثر بیشتر مشخص می شود به همین سبب انتخاب بازیگران در این نمایشنامه خوانی برایم مهم بود تا تاثیر و ارتباط لازم را در مخاطب داشته باشد، لذا بازیگران رادیویی استان در اولویت قرار گرفتند چراکه بنظرم نحوه اجرای آنها برای مخاطبان در این نمایشنامه به هدفی که از اجرای این نمایشنامه خوانی داشتم نزدیک تر بود.

وی درباره زمان اجرای این نمایشنامه خوانی گفت: این نمایشنامه که از 20 فروردین 98 آغاز شده است تا 25 فروردین ادامه دارد که در صورت استقبال مخاطبان تا 27 فروردین در پلاتو مهر و ماه حوزه هنری استان راس ساعت 6 ادامه خواهد داشت.

حبیبی در پایان صحبت هایش درباره اجرای عمومی این اثر نمایشی اظهار داشت: اگر انعکاس و مقبولیت اجرای این نمایشنامه خوانی در بین مخاطبان خوب باشد قطعا کار را برای اجرای عمومی آماده خواهیم کرد.

گفتنی است در نمایشنامه خوانی "فیش آباد"، حمید مجد آبادی، یونس کبیر، آزاده ستوده، تهمینه آدی بیگ، علی حسن پور، الهام اقدمی، آیلین مجد آبادی و محمدامین مینویی به عنوان خوانشگران به ایفای نقش می پردازند.

انتهای پیام/

نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار