کریمی، رئیس اتحادیه قنادان کلانشهر تبریز، خبر داد:

رونمایی از سوغاتی‌های جدید آذربایجان

1402/04/31 - 19:02 - کد خبر: 96848 نسخه چاپی

 نصر: رئیس اتحادیه قنادان کلانشهر تبریز، گفت: با تلاش وکوشش هنرمندان قناد کلانشهر تبریز، از چندین شیرینی به عنوان سوغات جدید استان آذربایجان شرقی در تبریز اختراع و طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش نصر، ناصر کریمی وحید با اعلام خبر فوق افزود: به دنبال  تاسیس آموزشگاه صنف قنادان که برای اولین بار در کشور به نام اتحادیه در تبریز ایجاد شده است و افتخاری دیگر برای شهر اولین ها می باشد، حمایت از قنادان و استادکاران این هنر – صنعت در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است.
وی با تمجید از خلاقیت و ابتکار عمل و نوآوری و تهیه و پخت انواع شیرینی های خوشمزه از سوی استادکاران این صنف، بیان داشت: در همین راستا چندین شیرینی جدید به عنوان سوغات جدید آذربایجان شرقی در تبریز اختراع و پس از ثبت آن به مرحله تولید و عرضه رسیده است که در حاشیه بازدید روسای شوراهای اسلامی کشور از آنها رونمایی رسمی گردید.


 
رئیس اتحادیه قنادان کلانشهر تبریز، اضافه کرد: در ادامه این بازدید، از شش شیرینی سنتی به عنوان محصول جدید به نام های *سوتلاوا به عنوان اختراع* ( قنادی کریمی)، سوسام( قنادی معراج)، اسپونج میوه ای (قنادی تاتلی)، رول آجیلی چهار مغز بدون آرد (خانگی)،  لوگوم اسپارتاگو و لوگوم حلزونی (قنادی ترک نظر) رونمایی شد.


 
کریمی، در خاتمه با تشکر از حمایتهای مسئولان محترم سازمان فنی و حرفه ای در ایجاد و راه اندازی آموزشگاه اتحادیه گفت: توجه به مقوله آموزش و تربیت نیروی انسانی مجرب و ماهر از برنامه های هیئت مدیره بوده و الحمدالله با راه اندازی این آموزشگاه خواهیم توانست در ارتقای و توسعه بیشتر صنف با کمک مسئولان امر موفق عمل نماییم و از همه علاقه مندان استدعا داریم برای آموزش هنر قنادی حتما در این آموزشگاه ثبت نمایند.
شایان ذکر است؛ کلانشهر تبریز به عنوان یکی از قطب های شیرینی و شکلات و هنر – صنعت قنادی می باشد که استادکاران و فعالان این صنعت دست به تولید و پخت شیرینی های جدید و احیای برخی شیرینی های سنتی در قالب محصولات جدید نموده اند.
انتهای پیام/
رونمایی از سوغاتی‌های جدید آذربایجان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار