مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛

توجه به اولویت‌های فرهنگی از الزامات توسعه روابط بین ایران و آذربابجان است

1402/04/31 - 16:58 - کد خبر: 96841 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به روابط تاریخی و اشتراکات فراوان ایران و کشورهای حوزه جغرافیایی قفقاز گفت: توجه به روابط فرهنگی و رسانه‌ای یکی از اولویت‌ها و الزامات اساسی در راستای توسعه سیستماتیک و همه جانبه روابط ایران و کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان است.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر لزوم ارتباط اهالی فرهنگ و هنر ایران و جمهوری آذربایجان، رسانه ها را پل ارتباطی و عامل شکل گیری این روابط دانست.
وی افزود: رسانه ها نقش اساس در معرفی و تبیبن ظرفیت ها و زمینه های همکاری در حوزه های مختلف به خصوص در زمینه فرهنگ و هنر دارند و می توانند با معرفی محصولات فرهنگی و هنری هنرمندان کشور به ملت‌های دیگر در بهبود اقتصاد فرهنگ موثر باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم روایت دقیق آذربایجانگفت: به منظور تحقق روایت کامل و دقیق از ایران، بر نقش رسانه ها در این خصوص باید توجه کرد، رسانه ها از جمله ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی می‌تواند در زمینه روایت آذربایجان و ایران برای ملت‌های دیگر از جمله کشورهای همسایه مانند جمهوری آذربایجان ایفای نقش اساسی داشته باشند و در عین حال به خنثی شدن برخی شیطنت های رسانه ای دشمنان از جمله صهیونیست‌ها کمک کند.
بلاغی با ابراز خرسندی از راه اندازی ایرنا آذری اظهار کرد: امید است این اقدام به توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها از جمله فرهنگ، هنر و رسانه کمک کند.
وی همچنین بر آمادگی همه جانبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در خصوص هر گونه همکاری و تعامل با ایرنا تاکید کرد.
بلاغی با اشاره به پیوندهای ناگسستنی فرهنگی و تاریخی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: این همسایه همواره مرزهای امن و دوستی داشته اند و تحت تاثیر هیچ کشور ثالثی برادری و دوستی خود را نخواهند گسست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: دو کشور مسلمان و شیعه همواره در طول تاریخ کنار هم بودند و این دوستی ها با تقویت روابط فرهنگی، هنری و اجتماعی بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد.
بلاغی ادامه داد: آداب و رسوم مشترک نوروز، مذهب، زبان، همسایگی، مشترکات و پیوندهای دیرینه و علاقمندی مردم دو کشور نسبت به یکدیگر همچون موسیقی های عاشقی ؛ موغام و آذری، سنت های مشترک محرم از جمله پیوندها و علقه های دو طرفه است.
به گزارش ایرنا، اجلاس «رسانه های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» از روز جمعه -۳۰ تیرماه- به مدت سه روز در شهر شوشای جمهوری آذربایجان درحال برگزاری است.
علی نادری، مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس یادشده، وبسایت آذری خبرگزاری ایرنا به آدرس az.irna.ir را نیز افتتاح و اعلام کرد دفتر ایرنا در باکو نیز بزودی فعال خواهد شد.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی به عنوان نخستین کانون گردآوری خبر تشکیل شد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی رسانه ای شناخته شده به شمار می رود و به عنوان بنگاه خبری مادر و ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی، مورد توجه دیگر بنگاه‌های خبری جهان قرار دارد و به ۱۰ زبان رسمی دنیا اخبار خود را منتشر می‌کند.
ایرنای آذری یازدهمین زبانی است که روی خروجی ایرنا می‌رود و در جریان حضور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در باکو ‌افتتاح شد.
انتهای پیام/
توجه به اولویت‌های فرهنگی از الزامات توسعه روابط بین ایران و آذربابجان است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار