وزیر علوم خبر داد:

صدور سه کارنامه علمی، مهارتی و فرهنگی برای دانشجویان

1402/04/31 - 14:23 - کد خبر: 96829 نسخه چاپی

نصر: وزیر علوم بر تاثیر فعالیت فرهنگی دانشجویان در آینده کاری آنها تاکید کرد و گفت: دانشجویان در دانشگاه ۳۰ ساعت برنامه علمی  و حدود ۸۵ ساعت اوقات فراغت دارند بر این اساس دانشگاه ها مکلف هستند برای این زمان دانشجویان برنامه ریزی کرده و شرایطی ایجاد کنند تا دانشجویان در فعالیت فرهنگی مورد علاقه خود شرکت کنند.

به گزارش نصر، دکتر محمد علی زلفی گل در مراسم رونمایی از سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها که امروز در وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه رونمایی از سامانه فرهنگی، امکان رصد فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها و شکل دادن فرهنگنامه دانشگاه و دانشجو را تحت عنوان «فَرنامه دانشگاه» و «فَرنامه دانشجو» فراهم کرده است، گفت: دانشجویانی که فعالیت فرهنگی داشته باشند می توانند فرنامه خود را از دانشگاه به صورت مستند دریافت کنند چرا که که فعالیت فرهنگی دانشجویان در آینده کاری آنها مهم است و برای ما هم فعالیت فرهنگی دانشجو بسیار مهم است.
وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان در دانشگاه ۳۰ ساعت برنامه علمی و حدود ۸۵ ساعت اوقات فراغت دارند بر این اساس دانشگاه ها مکلف هستند برای این زمان دانشجویان برنامه ریزی کرده و شرایطی ایجاد کنند تا دانشجویان در فعالیت فرهنگی مورد علاقه خود شرکت کنند.
وزیر علوم با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر کشور، "فرهنگ" آن کشور است‌ و بر این اساس وظیفه ذاتی آموزش عالی تلاش برای تعالی فرهنگ است، ادامه داد: پویش و پالایش فرهنگ از دیگر وظایف آموزش عالی است باید فرهنگ ناشایست راشناسایی کرده و جایگزین مناسبی برای آن فراهم کنیم. معتقدم همان گونه که خصوصیات پدر و مادر به نسل بعدی منتقل می شود، فرهنگ هم از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.
زلفی گل با بیان اینکه وضعیت فرهنگ باید دائم رصد شود تا فرهنگ ناشایست حدف شده و فرهنگ شایسته جایگزین شود، افزود: این فرنامه دانشجو و دانشگاه که امروز با استفاده از فناوری اطلاعات شکل گرفته اتفاق مبارکی است و آینده قشنگی رقم خواهد زد. گزارش این سامانه در دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح خواهد شد. همچنین در این ارزیابی ها باید اهداف و اقدامات راهبردی سند دانشگاه اسلامی جدی تر دیده شود ارزیابی فرهنگی دانشگاه ها همزمان فرایندی و برایندی باید باشد و بهره وری فرهنگی دانشگاه‌ها هم مد نظر قرار گیرد.
به گفته وی، فرنامه دانشگاه‌ها، باید در رتبه بندی دانشگاه ها که موسسه استنادی جهان اسلام انجام می‌دهد مد نظر قرار گیرد؛ همچنین در رتبه بندی روسای دانشگاهها که مرکز نظارت و ارزشیابی وزارت علوم انجام می دهد باید باید به این فرنامه توجه شود.
وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: برای به کارگیری آینده دانش آموختگان دانشگاهی علاوه بر کارنامه علمی، کارنامه مهارتی که دانشگاه جامع علمی کاربردی برای آن برنامه ریزی می کند نیز تهیه می شود تا دانشجویان در کنار تحصیل یک یا چند مهارت بیاموزند.
انتهای  پیام/
صدور سه کارنامه علمی، مهارتی و فرهنگی برای دانشجویان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار