معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی:

تور دوچرخه سواری ایران -آذربایجان فرصت نمایش ظرفیت های گردشگری و امنیتی منطقه است

1402/04/31 - 13:43 - کد خبر: 96824 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: برگزاری تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان فرصتی برای نشان دادن ظرفیت های گردشگری، امنیت و آرامش بالا در منطقه و کشور است.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان اظهار کرد: حضور دوچرخه سواران خارجی در این تور فرصتی است تا نشان دهیم که ایران اسلامی بر خلاف تبلیغات غرب، کشوری امن است و زیبایی های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد و گردشگران می توانند به راحتی و در امنیت کامل از این زیبایی ها استفاده کنند.
وی گفت: تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان در کنار وحدت و هم افزایی که بین استان ها ایجاد می کند، موجب ایجاد شور و شوق مضاعف در مردم می شود از این رو باید بیشتر به آن پرداخته شود.
محمدی افزود: هماهنگی و همکاری بین ادارات استان های همجوار و فعالیت های فرهنگی که باید در طول مسیرهای استان های میزبان صورت گیرد بسیار مهم و با اهمیت است.
وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری لازم بین دستگاهی، این رقابت ها را به نحو شایسته میزبانی کنیم.
سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان چهارم تا نهم شهریور برگزار می شود
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز توضیحاتی در مورد مراحل این تور و اقدامات صورت گرفته ارایه داد و گفت: سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان چهارم تا نهم شهریور ماه سالجاری و با حضور تیم های داخلی و خارجی برگزار می شود.
حبیب ستوده نژاد خاطرنشان کرد: تعداد تیم های شرکت کننده و همچنین مسیرهای برگزاری تور هنوز مشخص نشده و بعدا اعلام می شود.
به گزارش ایرنا، نخستین دوره این تور در سال ۱۳۶۵ و جریان جنگ تحمیلی با عنوان تور دوچرخه‌سواری دور دریاچه ارومیه و با شرکت تیم‌های ایرانی آغاز شد و در سال‌های بعد نام آن به تور دوچرخه‌سواری آذربایجان تغییر یافت.
در ششمین دوره این تور تیم‌هایی از کشورهای مختلف در این تور مشارکت کردند تا این تور از تور ملی به تور بین‌المللی ارتقا یافت و در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ قسمتی از مسیر تور در داخل جمهوری خودمختار نخجوان برگزار شد و از سال ۲۰۱۳ نام تور به تور دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) تغییر داده‌ شد.
در دوره گذشته این تور تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک قهرمان انفرادی و تیمی را تصاحب کرد در پاین سی و پنجمین دوره جانی مارشال از تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک که پیراهن طلایی تور را از ابتدای مسابقات تصاحب کرده بود، با حفظ این پیراهن توانست در صدر برترین رکابزنان قرار گیرد و فاتح تور سی‌ و پنجم شود.
در مجموع تیمی نیز تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک با زمان کلی ۵۸ ساعت و یک دقیقه و ۲۶ ثانیه بر جایگاه نخست قرار گرفت.
انتهای پیام/ 
تور دوچرخه سواری ایران -آذربایجان فرصت نمایش ظرفیت های گردشگری و امنیتی منطقه است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار