مدیرکل امور عشایر استان خبر داد:

تلاش دولت سیزدهم بر تامین آب شرب مناطق عشایری آذربایجان‌شرقی

1402/04/31 - 12:53 - کد خبر: 96818 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت سیزدهم بر تامین آب شرب مناطق عشایری استان توجه و تلاش ویژه ای دارد، گفت: این اداره کل برای تامین آب شرب پایدار این مناطق اقدام به ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه آبرسانی هفت شهرستان عشایری کرده است.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسن آل هاشم، روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون آبرسانی به حدود ۳۰ قشلاق عشایری با تخصیص حدود ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار انجام و حدود یکهزار و ۶۱ خانوار عشایری از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره مند شده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس آبرسانی به قشلاقات در شهرستان های اهر، کلیبر، خدا آفرین، هوراند، ورزقان، میانه و چاراویماق و حتی دورافتاده ترین مناطق با ساخت ۲۴ باب مخزن بتنی ذخیره آب به احجام ۲۰ تا ۲۰۰ مترمکعب اجرا شده است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: لوله گذاری به طول بیش از ۱۱۱ کیلومتر، ۱۳ دهنه بهسازی چشمه، ساخت ۱۱ باب آبشخور، نصب ۶ تانکر ۱۰ هزار لیتری و تکمیل نصبیات و انشعابات داخلی برخی قشلاقات از دیگر اقدامات این اداره کل است.
آل هاشم، با اشاره به اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و ارزش افزوده سهم عشایر، ادامه داد: این اقدام موجب انقلاب آبرسانی در مناطق عشایری استان شده است.
وی یادآور شد: اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، آبرسانی به قشلاقات بدون آب شرب دائمی و مناطق ییلاقی را جزو برنامه های خود قرار داده و بر این اساس نیز کارهای مهمی در حوزه آبرسانی در سال های گذشته توسط خادمان عشایری استان در مناطق عشایری انجام شده است.
آل هاشم، افزود: برنامه ریزی و انجام عملیات آبرسانی به مناطق عشایری محروم تر همچنان ادامه خواهد داشت تا انقلاب آبرسانی پایدار در حوزه عشایر استان محقق شود.
وی با اشاره به چهار مورد بهسازی چشمه و یک باب آبشخور۱۲ متری در ییلاق «یهرلوی بزغوش» شهرستان سراب توسط این اداره کل، یادآور شد: در این طرح دو هزار و ۱۵۰ متر لوله گذاری برای آبرسانی از چشمه تا محل اسکان عشایر در مناطق ییلاق (اوبا) انجام شده است.
وی یادآور شد: با بهره برداری از این طرح تعداد ۱۵ خانوار از نعمت آب بهره مند و ۹ هزار راس دام آنها نیز از کم آبی رها شدند.
انتهای پیام/
تلاش دولت سیزدهم بر تامین آب شرب مناطق عشایری آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار