امام جمعه موقت تبریز:

دشمن می‌خواهد محتوای هیات‌ها را از حسین(ع) تهی کند

1402/04/30 - 18:51 - کد خبر: 96776 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه موقت تبریز گفت: دشمن دلش می‌خواهد تا محتوای هیات‌ها را از حسین(ع) تهی کند و هیات‌هایی تشکیل دهند که به اصطلاح به آنها سکولار گویند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: یاران امام حسین (ع) شجاع بودند و از مرگ نمی‌ترسیدند؛ آنها بصیرت داشتند که شاخص‌ترین بصیر کربلا هم حضرت عباس (ع) بود.
وی با تاکید بر اینکه ایام محرم بهترین فرصت برای همه است، توضیح داد: در عین حال که ارتباط عاطفی و دلی با ائمه داریم باید آن را به ارتباط عمیق و معرفتی تبدیل کنیم زیرا این خواست ائمه اطهار (ع) هم است یعنی جوانان را در کنار عزاداری به احکام دینی و انجام آنها سوق داد.
عالی گفت: انسان وقتی به کسی محبت دارد مگر می‌شود به حرف محبوب گوش ندهد؟ از این‌رو آموزش مسائل دینی و نماز و راستی جزو خواسته محبوب است.
امام جمعه موقت تبریز خطاب به مداحان گفت: مکتب‌خوانی، تاریخ ادیان، عزاداری‌ها باید معرفت‌افزایی داشته و اصول و موازین داشته و بر اساس اسناد و مدارک باشد.
وی ادامه داد: یک عده هیأت‌ها برخی مطالب مطرح می‌کنند و به نوعی امام حسین (ع) را تبلیغ می‌کنند که بعد سیاسی ایشان را محو می‌کنند؛ هیأت‌ها باید به مشی حرکتی امام حسین (ع) هم توجه کنند و در کنار ایجاد شور حسینی به شعور حسینی هم توجه کنند.
عالی خاطرنشان کرد: دشمن دلش می‌خواهد تا محتوای هیأت‌ها را از حسین (ع) تهی کند و هیات‌هایی تشکیل دهند که به اصطلاح به آنها سکولار گویند.
وی در اعلام مناسبت‌های هفته به پنجم مرداد (اولین اقامه نماز جمعه) اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یک موهبت الهی است که توسط انقلاب اسلامی احیا شد؛ البته نماز جمعه‌ها در برخی شهرها برگزار می‌شد اما نماز جمعه تأثیرگذار و برکت‌آفرین بعد از انقلاب اسلامی برگزار شد.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت: یکی از توصیه‌های شهدا حضور در نماز جمعه است زیرا این یک کنگره وحدت‌آفرین است.
وی با بیان اینکه نماز جمعه یک اجتماع سیاسی و معنوی است، گفت: نماز جمعه علاوه بر اینکه خود عظمت دارد بلکه نمایش سیاسی و وحدت‌آفرین است، آگاه‌سازی و بصیرت‌زایی از ویژگی‌های نماز جمعه است و به راستی این نماز نقش سازندگی دارد.
امام جمعه موقت تبریز به سالروز آخرین عملیات دفاع مقدس در پنج مرداد سال ۶۷ اشاره کرد و گفت: در این روز دشمن متوهم شد و گمان کرد که کشور ما ضعیف شده است و از نظر درونی ایران شکننده است از این‌رو منافقین با شعار از مهران تا تهران را با نام عملیات غرور جاودان شروع کرد.
وی ادامه داد: اما دشمن غافل از اینکه رزمندگان خمینی (ره) پای کار هستند در عملیات مرصاد دشمن را گرفتار کردند و برای همیشه آنها را مأیوس کردند.
امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه امام حسین (ع) با شهادت خود دین را زنده نگه داشت، گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین را می‌بینید که چطور نهضت عاشورا زنده است؟
عالی با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی، جهاد، نترسیدن از مرگ، اطعام فقرا، احسان همگی متأثر از سید سالار و شهیدان است، گفت: در هشت سال دفاع مقدس یک شعار بود آن هم یا حسین (ع)؛ دشمن هم از این می‌ترسد از همان بدو تاریخ تاکنون.
وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) و نهضتش سویه انسان‌سازی دارد، گفت: ماهاتما گاندی الگوی خود را حسین‌بن علی (ع) گفته است؛ این مکتب به راستی که یک مکتب تربیتی و انسان‌ساز و جامعه‌ساز است.
انتهای پیام/
دشمن می‌خواهد محتوای هیات‌ها را از حسین(ع) تهی کند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار