مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل؛

دو رشته صنایع‌ دستی در مقطع دیپلم در اردبیل راه‌اندازی می‌ شود

1402/04/30 - 13:03 - کد خبر: 96770 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از ایجاد ۲ رشته صنایع‌ دستی در مقطع دیپلم و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی موزه آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش نصر، حسن محمدی ادیب روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از سال تحصیلی پیش رو پذیرش دانش‌آموز در رشته‌های قلم‌زنی روی فلز و نقاشی ایرانی در هنرستان آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: تامین مربیان متخصص و آموزش عملی این رشته‌ها بر عهده اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان خواهد بود.
او تاکید کرد: همچنین رشته‌های دیگری از جمله رشته گردشگری و هتلداری نیز مدنظر ما برای ایجاد در مقطع دیپلم است که شرایط ایجاد این رشته‌ها نیز بررسی می‌شود.
محمدی ادیب اظهار کرد: قرار است با نظارت و مدیریت فنی اداره کل میراث‌ فرهنگی ، موزه آموزش و پرورش استان در محل ساختمان تاریخی دبیرستان صفوی راه‌اندازی شود.
استان اردبیل با اشتغال ۱۲۰ هزار نفر در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی از مناطق برجسته در زمینه صنایع دستی ایران محسوب می‌شود، چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف آن است.
انتهای پیام/
دو رشته صنایع‌ دستی در مقطع دیپلم در اردبیل راه‌اندازی می‌ شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار