دبیر ستاد انتخابات کشور خبر داد:

احتمال پیش ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس

1402/04/29 - 22:29 - کد خبر: 96761 نسخه چاپی

نصر: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیش ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس الزامی است.

به گزارش نصر، محمد اسلامی امروز در حاشیه همایش آموزشی فرمانداران شمال غرب کشور در تبریز در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی افزود: در صورت ابلاغ این قانون، برای نخستین بار داوطلبان شرکت در انتخابات باید در سامانه الکترونیکی، ثبت نام اولیه را انجام دهند.
وی ادامه داد: به این منظور نرم افزاری در وزارت کشور تهیه شده و اگر قانون برای اجرا ابلاغ شود از 16 مرداد پیش ثبت نام الکترونیکی داوطلبان آغاز خواهد شد.
دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات منتظر ابلاغ این قانون است تاکید کرد: افرادی که قصد نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند در صورت تصویب و ابلاغ این قانون، باید مرحله ثبت نام الکترونیکی را در موعد مقرر انجام دهند در غیر اینصورت نمی توانند وارد گردونه انتخابات شوند.
همایش آموزشی انتخاباتی فرمانداران منطقه شمال غرب کشور با هدف ابلاغ بخشنامه‌ها و تشریح قوانین جدید انتخابات و راهبرد‌ها و سیاست‌های جدید ستاد انتخابات کشور و همچنین ارتقای دانش و مهارت برگزار کنندگان، تبادل اطلاعات و تجربیات و وحدت رویه در برگزاری انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان امروز در تبریز آغاز شده است.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان ۱۱ اسفند امسال برگزار می شود.
انتهای پیام/
 احتمال پیش ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار