رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی

چتر نظارت بر محیط‌های فیزیکی و مجازی انتخابات آینده گسترده می‌شود

1402/04/29 - 15:43 - کد خبر: 96744 نسخه چاپی

نصر: رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی گفت: در جریان انتخابات اسفند ماه آینده چتر نظارت بر محیط های فیزیکی و مجازی به طور همزمان با هدف برگزاری سالم و بدون تخلف انتخابات گسترده می‌شود.

به گزارش نصر، صمد عزیزی روز پنجشنبه در همایش آموزش منطقه ای ستاد انتخابات کشور با حضور فرمانداران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در تبریز، اظهار کرد: تاثیر فضای مجازی بر محیط انتخاباتی بسیار وسیع خواهد بود و بر همین اساس شورای نگهبان از هم اکنون رصد محیطی را در دستور کار قرار داده است تا هنگام برگزاری، کوچکترین مساله و حاشیه ای اتفاق نیفتد.
وی حاکمیت قانون، بی طرفی، تعامل، جامعیت، همدلی و همکاری را اساس رویکردهای شورای نگهبان در جریان برگزاری انتخابات برشمرد و با تاکید بر اینکه تبعیت از قانون فصل الخطاب تمام فعالیت ها در این عرصه است، ادامه داد: همه اعم از ناظران و مجریان انتخابات مکلف به رعایت قانون هستند و در این خصوص تعارفی وجود ندارد.
عزیزی افزود: دفاتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در تمام استان ها از جمله آذربایجان شرقی در کنار مجریان برگزاری انتخابات اسفند ماه فعال هستند و ملاک و معیار عملکردها باید قانون باشد، چون عدول از مفاد قانون منجر به بروز انواع مشکلات می شود.
وی انتخابات را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست که در بیانیه گام دوم نیز به آن اشاره شده است و آن همان سپردن اختیار اداره امور کشور به مردم است.
عزیزی با بیان اینکه انتخابات از مصادیق مهم و محوری مردم سالاری دینی و مطابق با اصل ۶ قانون اساسی است، یادآور شد: این اصلی جزو اصولی است که به هیچ عنوان قابل تجدیدنظر و بازبینی نمی باشد، چرا که بزرگان نظام اسلامی انتخابات را امری تشریفاتی و تجملاتی برای نظام ترسیم نکرده اند و این عرصه مهم سیاسی جلوه ای واقعی در نظام دینی دارد.
وی به برنامه ریزی سنگین دشمنان برای انتخابات آینده اشاره و اظهار کرد: برای غلبه بر این حملات باید اصل استقلال و بی طرفی در جریان برگزاری انتخابات آینده مد نظر جدی تمام دست اندرکاران قرار بگیرد و چون مجریان در این عرصه به عنوان نخستین داوران به شمار می روند، باید دقت عمل بیشتری در رد یا تایید صلاحیت ها داشته باشند که تحقق این امر جز با بی طرفی محقق نمی شود.
عزیزی با بیان اینکه اعتمادزایی از منظر بی طرفی می گذرد، یادآور شد: همه مردم عملکرد مجریان را به دقت زیرنظر دارند و حتی رفتار آنها از جمله فرمانداران در فضای مجازی از سوی مردم به دقت و حساسیت ویژه ای رصد می شود که باید مراقب بود.
وی نظارت شورای نگهبان را استصوابی اعلام و اضافه کرد: این موضوع همه امور را شامل می شود و باید مجریان انتخابات در نظر داشته باشند که هیات های نظارت نه در مقابل آنها که در کنار آنها بوده و هدف نهایی، برگزاری مطلوب، پرشور و بدون تنش انتخابات است.
عزیزی یکی از اقدمات مهم دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهیان در آذربایجان شرقی را آسیب شناسی دوره های گذشته انتخابات برشمرد و با بیان اینکه در این زمینه مطالب مختلف از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ و نیز ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در این دفتر موجود است، اعلام کرد: در صورت علاقه فرمانداران این اسناد در اختیار آنها قرا می گیرد.
انتهای پیام/
چتر نظارت بر محیط‌های فیزیکی و مجازی انتخابات آینده گسترده می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار