مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور:

انتخابات، مهم ترین فرصت برای حق تعیین سرنوشت مردم است

1402/04/29 - 15:38 - کد خبر: 96743 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، انتخابات را مهم ترین فرصت برای حق تعیین سرنوشت مردم عنوان کرد و افزود: انتخابات و صندوق رای یکی از مهم ترین ابزارها برای نظام اسلامی و مردم سالاری است و در آن سرنوشت مردم تجلی پیدا کرده و محقق می‌شود.

به گزارشنصر، عبدالله مرادی روز پنجشنبه، ۲۹ تیرماه در ششمین همایش آموزش منطقه‌ای ستاد انتخابات کشور در تبریز، به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی مفهوم عاریتی و مفهومی دو گانه نیست بلکه ذات، بنیان و ریشه‌ی جمهوریت و اسلامیت از فرهنگ ایرانی و اسلامی نشات گرفته و جوشش یافته است.
وی انتخابات را مبتنی بر مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مشروعیت مسئولان و نظام اسلامی به عدالت محوری و انتخابات گره خورده است و در همین راستا انتخابات صرفا یک بیان مقطعی و برای یک دوره خاص و مشخصی نیست بلکه مبتنی بر مردم سالاری دینی است.
وی ضمن اینکه برگزاری انتخابات را از اولویت های نظام جمهوری اسلامی قلمداد کرد به خباثت های دشمنان ایران اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی، در سخت ترین شرایط و فشارهای دشمنان، ۳۹ انتخابات را بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار کرده که در اجرای همه این انتخابات نیز سربلند بوده است.
مرادی به همبستگی اجتماعی و فرهنگی از طریق انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: انتخابات را نباید صرفا یک محفل سیاسی برای انتخاب شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری دانست بلکه باید از طریق انتخابات در راستای ارزش های نظام، مردم سالاری دینی، گفتمان سیاسی، همبستگی اجتماعی، فرهنگی و مشارکت سیاسی تلاش کنیم.
وی افزود: وظیفه ما در مقابل مسائلی که می‌خواهند از طریق آنها مردم را ناامید از آینده ایران اسلامی  بکنند، جهاد تبیین است.
وی افزود: جهاد تبیین فقط با گفتار نیست بلکه باید عمل و عملکرد مسئولان نیز در راستای جهاد تبیین برای مردم توضیح و تبیین شود و همچنین باید مسئولان با گفتار و کردار خویش مردم را برای برگزاری و مشارکت  پرشور در انتخابات دعوت کنند.
مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور مهم ترین ویژگی دولت سیزدهم در مسئله گفتمانی را خدمت و عدالت محوری قلمداد و اظهار کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های دولت سیزهم و به ویژه شخص ریاست محترم جمهوری، آیت الله رییسی، تقوای سیاسی است که همه فرمانداران و مسئولان اداری باید خود را با آن تطبیق دهند و همچنین در این راستا نگاه دولت سیزدهم، پرهیز از اختلاف افکنی و تلاش برای اتحاد قوای سه گانه است.
وی همچنین دومین ویژگی دولت مردمی را عبور از دو قطبی سازی که در سال های گذشته ایجاد شده بود عنوان کرد و افزود: دو قطبی های میدان و دیپلماسی، عدالت و پیشرفت، نخبگانی و جهادی و سیاه و سفید هایی که برای بهره برداری انتخاباتی ایجاد شده بودند همگی از بین رفته‌اند و امروزه، میان میدان و دیپلماسی فاصله‌ای نیست و در یک جهت، همگرا هستند و تلفیقی میان آن ها است.
وی به اقدامات دولت در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: دولت با نجابت تمام و تقوای سیاسی تمرکز خود را بر اتمام پروژه های نیمه تمام گذاشته و در عرصه دیپلماسی نیز با رویکردی عزتمندانه با کشور های مختلف جهان رویکرد چند جانبه گرایی را در پیش گرفته است.
مرادی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخابات اشاره کرد و گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری انتخابات باید چهار عنصر امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت داشته باشد و این چهار عنصر مثل یک مجموعه و نظام منسجم در ارتباط با یکدیگر هستند و باید به آن ها توجه ویژه‌، تجزیه و تحلیل کرد.
وی مدخل ورود به مشارکت را سرمایه اجتماعی دانست وهمچنین درباره توصیه هایی به فرمانداران استان های شمالغرب کشور برای برگزاری بهترین انتخابات، ادامه داد: فرمانداران، نمادی بر تقوای سیاسی میز و میدان باشند و با جدیت، گفتمان سازی را دنبال کنند و همچنین هرگونه مسئله و مشکلی که در شهرستان ها به سرمایه اجتماعی آسیب می‌زند را با جدیت حل کنند.
وی رسانه ها را ستون مردم سالاری عنوان کرد و افزود: فرمانداران باید در ارتباط مستمر با مردم باشند و همچنین باید در تعامل سازنده با دیگر ارکان شهرستان ها از جمله شورای تامین، ائمه جمعه، نهاد های انقلابی و اطلاعاتی در جهت برقراری زمینه برای انتخابات پرشور تلاش کنند.
مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، فرمانداران را محور حاکمیت در شهرستان ها دانست و افزود: درب اتاق فرمانداران، باید بر روی همه گروه ها و احزاب باز باشد و باید با مردم صادقانه و همدلانه رفتار شود.
انتهای پیام/
انتخابات، مهم ترین فرصت برای حق تعیین سرنوشت مردم است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار