سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی عنوان کرد:

تامین انرژی، مهمترین چالش صنایع آذربایجان‌شرقی

1402/04/29 - 15:35 - کد خبر: 96742 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی مهمترین عامل برای ترمز توسعه بخش صنعت استان را موضوع تامین انرژی دانست و گفت: با توجه به سرمایه گذاری‌های موثر و صدور جوازهای تاسیس و توسعه‌ای در بخش صنعت، در آینده نه چندان دور نیاز مبرم به تامین برق داریم.

بهگزارش نصر، محمد جعفر عظمائی در دیدار با فرماندار شهرستان اهر و نماینده مردم اهر و هریس افزود: افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نیاز بخش صنعت به برق در سال‌های پیش رو، یکی از مهمترین مسائلی است که باید توجه ویژه ای به آن شود.
وی با بیان این که متعهد به ایجاد رفاه و اشتغال در استان هستیم، اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های خوب معدنی، سرمایه گذاری در این بخش ناکافی است.
وی با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش صنعت افزود: باید با نگاه کارشناسانه به مباحث صنعت و معدن و حوزه تولید و تجارت، مسیر سرمایه گذاری در استان را هموارتر کنیم.
در این دیدار فرماندار و نماینده مردم اهر و هریس خواستار افزایش جذب سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت و معدن در شهرستان اهر و مشارکت و سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی شدند که در این زمینه مقرر شد ظرفیت‌های این شهرستان به صورت پروژه محوری در قالب بسته‌های مطلوب سرمایه گذاری، تدوین شود.

ایجاد شهرک سنگ آذرشهر گامی مهم برای توسعه بخش معدن
وی همچنین در دیدار با فرماندار آذرشهر و برخی از اعضای هیات موسس شهرک تخصصی سنگ شهید سردار حاجی‌پور شهرستان آذرشهر با اشاره به اهمیت ایجاد شهرک سنگ این شهرستان در توسعه بخش معدن، گفت: آذرشهر ظرفیت بسیاری در خصوص معادن سنگ‌های تزئینی دارد و ایجاد شهرک سنگ آذرشهر یکی از مطالبات چندین ساله مردم این شهرستان است.
عظمائی افزود: وجود صنایع و معادن بزرگ و پراهمیت، آذرشهر را به پیشانی صنعت و بازرگانی استان تبدیل کرده است.
وی با بیان این که آذرشهر یکی از شهرستان‌های مهم در حوزه صنعت و معدن استان است، تاکید کرد: با توجه به اهمیت ایجاد شهرک سنگ آذرشهر اقدامات لازم برای تعیین و تکلیف این موضوع انجام می‌شود.
انتهای پیام/
تامین انرژی، مهمترین چالش صنایع آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار