مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان؛

پایداری آب شهر بخشایش اولویت آبفای آذربایجان شرقی است

1402/04/29 - 13:59 - کد خبر: 96741 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با توجه به افت آب‌های زیرزمینی و افزایش مصرف در چند سال اخیر شرکت آب و فاضلاب استان برای تأمین و پایداری آب مشترکان در شهر بخشایش نسبت‌ به مطالعه و انجام اقدامات لازم مبادرت کرده است.

به گزارش نصر، به نقل از روابط عمومی اداره کل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، محمد خانی روز پنجشنبه اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان در قالب ۲ هزار و ۴۰۰ انشعاب آب خدمات مربوط به تأمین و توزیع آب سالم و بهداشتی برای ۶ هزار و ۷۰۰ نفر را در شهر بخشایش ارائه می‌ کند.
وی با اشاره به بروز تنش آبی در شهر بخشایش گفت: در چند سال اخیر به دلیل افت آب‌های زیرزمینی و افزایش مصرف شهروندان در ایام اوج مصرف شاهد بروز افت فشار و گاهی قطعی موقتی در شبکه آب هستیم که در این خصوص نسبت‌ به مطالعه و انجام اقدامات عمرانی اعم از حفر و تجهیز چاه‌های جدید و نیز تأمین آب از طریق چاه‌های استیجاری اقدام می‌شود.
خانی با بیان اینکه در سال جاری برای تأمین آب سالم و بهداشتی در این شهر نسبت‌ به حفر یک حلقه چاه اقدام شد که در آزمایشات انجام‌یافته به علت شوری و سختی زیاد عملاً امکان بهره‌برداری میسر نشد، افزود: بر همین اساس مقرر شد خرید و تعبیه دستگاه آب شیرین‌کن در اولویت قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: در حال حاضر برای رفع مقطعی و پایدارسازی تأمین و توزیع آب شهروندان شهر بخشایش، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و انجام نیرو رسانی و لوله‌گذاری در حال انجام است که انتظار می رود با اتمام لوله‌گذاری در ۲ هفته آینده شبکه پایدار شود و هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین آب نداشته باشیم.
وی همچنین در خصوص برنامه بلندمدت تامین آب بخشایش گفت: در برنامه بلندمدت تامین آب این شهر ، آبرسانی از مسیر بیلوردی که حدود ۸۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجراست.
انتهای پیام/
پایداری آب شهر بخشایش اولویت آبفای آذربایجان شرقی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار