مدیرکل راه و شهرسازی؛

بزرگراه تبریز-ارمنستان در پیچ و تاپ بی‌پولی «10 ساله» شد

1398/09/26 - 17:05 - کد خبر: 9674 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بزرگراه تبریز به ارمنستان ردیف دارد ولی پولی ندارد، گفت: این طرح اصلا پولی ندارد و به عبارتی خوابیده است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، ، کلنگ آغاز عملیات احداث قطعه نخست بزرگراه تبریز - نوار مرزی ارمنستان 25 اردیبهشت 1389 با حضور استاندار وقت آذربایجان‌شرقی و تعدادی از نمایندگان تبریز در دور نهم مجلس به زمین زده شد.
قطعه نخست این پروژه به طول 12 کیلومتر از تبریز تا روستای اسپیران این شهرستان در آن زمان با اعتباری بالغ بر 95 میلیارد ریال از محل منابع ملی توسط راه و شهرسازی قرار بود احداث شود.
احداث بزرگراه تبریز ـ اسپیران ـ خاروانا ـ نوارمرزی به طول 150 کیلومتر شهر تبریز را با مشخصات بزرگراه به نوار مرزی نوردوز در مرز جمهوری ارمنستان وصل می‌کند.
کاهش 50کیلومتری فاصله تبریز تا ارمنستان  
محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگراه تبریز ــ ارمنستان احداث می‌شود، گفت: بزرگراه تبریز ــ ارمنستان نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در توسعه اقتصادی منطقه شمال غرب کشور دارد.
 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه بزرگراه تبریز ــ ارمنستان احداث می‌شود، گفت: بزرگراه تبریز ــ ارمنستان نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در توسعه اقتصادی منطقه شمال غرب کشور دارد.
وی با بیان اینکه متأسفانه این پروژه مهم ملی با محدودیت مالی مواجه شده است اظهار داشت: به‌تبع شرایط کلی طرح‌های عمرانی کشور، نبود منابع مالی مستحکم طی سال‌های اخیر باعث تعلل در اجرای این پروژه شده است.
فرهنگی افزود: با توجه به اینکه پروژه بزرگراه تبریز به ارمنستان از دو منطقه خواجه و اسپیران احداث می‌شود، از این ‌رو می‌‌تواند در توسعه استان نقش مهمی را ایفا کرده و سبب افزایش درآمدها و همچنین ایجاد اشتغال‌های پایدار در منطقه شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس کاهش زمان سفر را از مزایای مهم احداث این بزرگراه برشمرد و ادامه داد: کاهش 50کیلومتری فاصله تبریز تا ارمنستان در مقایسه با محور موجود که از طریق مرز نوردوز در خداآفرین از طریق ورزقان ترددها انجام می‌شود، نه‌تنها موجب کاهش مدت زمان سفر خواهد شد بلکه صرفه‌جویی بسیار وسیعی در مصرف سوخت نیز می‌شود.
وی با تأکید بر اهمیت این محور در ترانزیت بین‌المللی کالا و مسافر، گفت: محور تبریز ــ اسپیران ــ آق‌بابا ــ خاروانا ــ نوردوز به‌طول 150 کیلومتر، شهر تبریز را به نوار مرزی و کشور ارمنستان متصل می‌‌کند.
بزرگراه تبریز- ارمنستان ردیف دارد ولی پولی ندارد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بزرگراه تبریز به ارمنستان ردیف دارد ولی پولی ندارد، گفت: این طرح اصلا پولی ندارد و به عبارتی خوابیده است.
 ابوالقاسم سلطانی در رابطه با آخرین وضعیت بزرگراه تبریز به ارمنستان یادآور شد: این بزرگراه از سمت فرودگاه به جاده خواجه ورزقان می‌رود و بزرگراه دیگری هم از اسپیران احداث می‌شود که هر دو در یک نقطه به هم رسیده و به خاروانا ادامه یافته و سپس تا ارمنستان ادامه می‌یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه بزرگراه تبریز به ارمنستان ردیف دارد ولی پولی ندارد، افزود: این طرح اصلا پولی ندارد و به عبارتی خوابیده است و دست مس سونگون درد نکند که با تامین مالی مسیر خواجه -ورزقان به این پروژه تحرک داده و ۶۵ کیلومتر از این آزادراه ساخته شده است و امید است با ورود سرمایه‌گذار شاهد پیشرفت باشیم.
وی کاهش زمان سفر را از مزایای مهم این محور برشمرد و افزود:‌ کاهش 50 کیلومتری فاصله در مقایسه با محور موجود موجب کاهش مدت زمان سفر و صرفه‌جویی در سوخت می‌شود.
سلطانی بهبود وضعیت حمل ونقل بین‌المللی را به مزایای بهره‌برداری از این محور اضافه کرد و گفت: محور تبریز- اسپیران در افزایش و بهبود ترانزیت کالاو  مسافر بین ایران و کشور ارمنستان موثر است و موجب رونق صنعت گردشگری منطقه ارسباران و بهره‌مند شدن 600 روستای حدفاصل تبریز و منطقه ارسباران از مزایای این محور  خواهد شد. 
سوژه  با عنوان لزوم تسریع در احداث بزرگراه تبریز ارمنستان از جمله سوژه‌های بود که سامانه فارس من  توسط مردم ثبت شده بود. 

انتهای پیام/
بزرگراه تبریز-ارمنستان در پیچ و تاپ بی‌پولی «10 ساله» شد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار