مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش 100 درصدی تعداد پایگاههای اوقات فراغت استان در مقایسه با سال قبل

1402/04/29 - 10:17 - کد خبر: 96717 نسخه چاپی

نصر، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: تعداد پایگاههای اوقات فراغت دستگاه های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان در مدت مشابه سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته و هم اکنون هشت هزار و 853 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان فعالیت دارد.

به گزارش نصر، حبیب ستوده نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح رسمی برنامه های اوقات فراغت سال جاری گفت: پس از تاکید امام جمعه محترم تبریز در شورای فرهنگ عمومی استان و استاندار محترم در جلسات ستاد ساماندهی استان سال جاری مبنی بر توسعه کیفی و کمی دوره های فراغتی در سطح استان، براساس گزارش آماری استخراج شده از « پورتال جامع اوقات فراغت استان » تعداد پایگاههای اوقات فراغتی دستگاههای اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان در مدت مشابه سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته و هم اکنون هشت هزار و 853 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان فعالیت دارد. 
وی ادامه داد: 25 دستگاه اجرایی استان که در بحث اوقات فراغت به طور مستقیم فعالیت دارند تا کنون قریب به 300 هزار نفر را در قالب 6 هزار و 215 دوره فراغتی شرکت داده و این تعداد دوره به پایان رسیده است. 
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان شرقی افزود: « پورتال جامع اوقات فراغت استان » این ظرفیت را دارد که به غیر از رده سنی جوان که 18 تا35 سال را شامل می شود، افراد در بازه سنی 4 تا 65 امکان ثبت نام در دوره های فراغتی این سامانه را دارند و حسب مورد، دستگاههای اجرایی به شهروندان محترم خدمات ارائه می دهند. 
ستوده نژاد خاطرنشان کرد؛ بسیاری از دستگاههای اجرایی استان در خط مقدم سرویس دهی به شهروندان عزیز هستند تا اوقات فراغت آنها به صورت سالم و بهینه مدیریت شود. 
 وی در پایان گفت: از میان دستگاههای اجرایی استان که در ستاد غنی سازی اوقات فراغت عضو بوده و آماده ارائه خمات فراغتی به شهروندان هستند می توان به آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فنی و حرفه ای، بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تبلیغات اسلامی، شهرداری،بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام(ره)، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هلال احمر،دانشگاهها،مراکز بهداشت و اوقاف و امور خیریه اشاره کرد.
 گفتنی است؛ شهروندان محترم در سراسر استان می توانند با مراجعه به هر یک از ادارات اشاره شده، از برنامه دوره های فراغتی آنها آگاهی یافته و نسبت به ثبت نام و استفاده از محتوای علمی، اموزشی، فرهنگی، هنری، مذهبی و پژوهشی آن اقدام کنند.
انتهای پیام/
افزایش 100 درصدی تعداد پایگاههای اوقات فراغت استان در مقایسه با سال قبل حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار