خبر/

آمریکا ۱۴ بانک عراقی مرتبط با ایران تحریم کرد

1402/04/28 - 21:07 - کد خبر: 96706 نسخه چاپی

نصر: وال استریت ژورنال به نقل مقامات آمریکایی اعلام کرد که دولت آمریکا ۱۴ بانک عراقی را به عنوان آنچه که تلاش‌ها برای ارسال منابع ارزی آمریکا به ایران و دیگر کشورهای تحریم‌شده در خاورمیانه خوانده شد، از انجام تراکنش‌های دلاری منع کرده‌ است.

به گزارش نصر، وال استریت ژورنال نوشت: این ممنوعیت - که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا و بانک ذخیره فدرال، اعمال شده است - احتمالا تنش‌های جدیدی میان بغداد و واشنگتن ایجاد کند و ممکن است آشفتگی‌های اقتصادی جدید برای عامه مردم عراق رقم بزند.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، این اقدام آمریکا نشان‌دهنده تشدید اعمال تحریم‌ها علیه ایران است.
مقامات آمریکایی ادعا کردند که درحال انجام اقداماتی علیه بانک‌های عراقی هستند چراکه دریافته‌اند این بانک‌ها پول‌شویی کرده و تراکنش‌های ساختگی داشته‌اند. این مقامات مدعی شدند که برخی از این تراکنش‌های ساختگی ممکن است با افراد تحریم شده از سوی آمریکا مرتبط بوده باشد و این مسئله نگرانی‌ها درخصوص منفعت بردن ایران از این مسئله را بیشتر می‌کند.
یک مقام ارشد آمریکایی در این‌باره گفت: ما دلایل قوی داریم تا شک داشته باشیم که برخی از اموال پول‌شویی شده ممکن است به اشخاص تحریم شده یا افرادی که بعدا تحریم می‌شوند، منفعت برسانند و قطعا تهدید اصلی تحریم‌ها در عراق با ایران مرتبط است.
این تحریم‌ها علیه بانک‌های عراقی، درحالی اعمال شده‌اند که یک مقام آمریکایی ناشناس روز گذشته به خبرگزاری رویترز گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه یک معافیت جدید برای ۱۲۰ روز امضا کرده است که به واسطه آن عراق اجازه خواهد داشت بهای برق خریداری‌شده از ایران را بپردازد.
بنا بر ادعای این مقام آمریکایی، واشنگتن امیدوار است که معافیت ۱۲۰ روزه به کاهش فشار ایران بر عراق برای دسترسی به این پول کمک کند، پولی که پیش از این فقط می‌توانست به حساب‌های محدود شده‌ای در عراق واریز شود اما اکنون چنین پول‌هایی وارد حساب‌هایی در بانکهای غیر عراقی خواهد شد.
انتهای پیام/
آمریکا ۱۴ بانک عراقی مرتبط با ایران تحریم کرد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار