در پی ادامه تمرد خلبانان از خدمت؛

هشدار افسران نیروی هوایی اسرائیل: اتاق فرماندهی عملیات درحال خالی شدن است

1402/04/28 - 19:25 - کد خبر: 96701 نسخه چاپی

نصر: به دنبال افزایش دامنه تمرد خلبانان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از خدمت در اعتراض به لایحه جنجالی «تغییرات قضایی»، شماری از افسران نیروی هوایی ارتش این رژیم نسبت به خالی ماندن اتاق فرماندهی عملیات هشدار داده‌اند.

به گزارش نصر، ۵۰ افسر نیروی هوایی ارتش رژیم اسرائیل در گفت‌وگو با «تامر بار» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی هشدار دادند که اتاق فرماندهی عملیات نیروی هوایی ممکن است در صورت ادامه تمرد و نافرمانی نظامیان و خلبانان، بدون نیرو بماند و فعالیت آن مختل شود.
طبق این گزارش، این گفت‌وگو پیش از تصمیم روز گذشته ۱۶۱ خلبان ذخیره برای توقف خدمت انجام شده است.
روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد، افسرانی که یکشنبه با فرمانده نیروی هوایی ملاقات کردند، کسانی هستند که اتاق فرماندهی عملیات نیروی هوایی را مدیریت کرده و در میان آنها فرماندهان سابق پایگاه‌های مهم نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی حضور دارند و مسوولیت برنامه ریزی حملات هوایی را عهده‌دار هستند.
این روزنامه افزوده است: این افراد سالخورده و مسن نیستند که هیچ ارتباطی با ارتش نداشته باشند، بلکه بخشی جدایی ناپذیری از عملیات هوایی ارتش را تشکیل می‌دهند.
برپایه گزارش این روزنامه، افسران مذکور در دیدار با تامر بار نسبت به موج نافرمانی نظامی و تمرد نظامیان از خدمت هشدار داده‌ و اعلام کرده‌اند که خلبانان جوان در شبکه اجتماعی واتس‌اپ با رد و بدل کردن پیام‌هایی برای یکدیگر اعلام کرده‌اند که در صورت تصویب لایحه تغییرات قضایی لحظه‌ای در توقف خدمت، درنگ نخواهند کرد.
یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش داد، این افسران به سه گروه تقسیم شده‌اند و برخی از آنها می‌گویند در صورت تصویب نهایی این لایحه، نیروی هوایی را به طور کامل ترک می‌کنند، بخش دیگری از آنها اعلام کرده‌اند تا زمان تعیین تکلیف لایحه اقدامی نخواهند کرد و گروه کوچکی نیز تاکید کرده‌اند که همچنان به خدمت ادامه خواهند داد.
در همین حال، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که تشدید تمرد نظامیان از خدمت، بنیامین نتانیاهو را به برگزاری نشست امنیتی با یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در این باره واداشت و آنها امروز نشستی را برگزار کردند.
خروجی این جلسه و تصمیمات اتخاذ شده در آن تا بدین لحظه رسانه ای نشده است.
اعتراضات به لایحه تغییرات قضایی در سایه اصرار کابینه نتانیاهو برای طی کردن مراحل تصویب آن در کنست گسترش یافته و بخش های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در بر گرفته و باعث نافرمانی شماری از افسران و نیروهای ذخیره رده های مختلف شده است. این درحالی است که گروهی از نظامیان بازنشسته و سابق ارتش رژیم صهیونیستی از نافرمانی در ارتش و اعتراضات حمایت کرده اند و شماری از افسران بازنشسته دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک نیز خواهان توقف این لایحه شده و درباره تبعات خطرناک آن برای امنیت این رژیم هشدار داده اند.
کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضایی را تصویب کند.
تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.
روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.
انتهای پیام/
هشدار افسران نیروی هوایی اسرائیل: اتاق فرماندهی عملیات درحال خالی شدن است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار