مدیر تعاون روستایی استان؛

تعاون روستایی ۱۱۳ هزار و ۴۵۰ تن انواع کود و سم در آذربایجان‌شرقی توزیع کرد

1402/04/28 - 16:44 - کد خبر: 96692 نسخه چاپی

نصر: مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون ۱۱۳ هزار ۴۵۰ تن انواع کودشیمیایی و سم از سوی شبکه تعاون روستایی استان تامین و بین کشاوزران توزیع شده است.

به گزارش نصر، اکبر رنجگران، روز چهارشنبه در گفت و گو با با بیان اینکه کودهای شیمیایی شامل انواع کودهای زیستی، آلی و ریزمغذی است، افزود: در زمان کنونی استفاده از کودهای شیمیایی به امری اجتناب ناپذیر در فعالیت‌های کشاورزی و باغداری تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه حاصلخیزی خاک کلیدی‌ ترین عامل در امنیت غذایی و افزایش عملکرد تولید است، اظهار کرد: انتخاب روش مناسب توزیع کود مانند زمان کوددهی بر اثر بخشی کودهای شیمیایی موثر است.
مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: مبارزه منطقی و اصولی علیه آفات، عوامل بیماری‌زای گیاهی و علف‌های هرز با رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ سلامت و بهداشت افراد جامعه ضروری است.
رنجگران، با بیان اینکه تامین نهاده‌های مورد نیاز روستاییان با قیمت مناسب و توزیع در مناطق سخت عبور از ویژگی‌های شبکه تعاون روستایی است، ادامه داد: در راستای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان، محصولات کشاورزی و نهاده‌های کشاورزی توسط این شبکه تامین و توزیع می‌شود.
وی با اشاره به توزیع بیش از ۱۲ هزار تن انواع نهاده های دامی بین دامداری های استان در سال جاری، یادآور شد: نهاده های دامی به صورت سبوس، کنسانتره، جو، ذرت و کنجاله سویا از سوی اتحادیه دامداران و شرکت های تعاونی کشاورزی دامی استان تامین و بین دامداران توزیع می شود.
رنجگران، توزیع بیش از ۱۰۳ میلیون و ۵۲۰ هزار لیتر انواع سوخت شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید و روغن، گاز طبیعی و گاز مایع طی سال جاری در بین کشاورزان و روستاییان استان را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد.
انتهای پیام/
تعاون روستایی ۱۱۳ هزار و ۴۵۰ تن انواع کود و سم در آذربایجان‌شرقی توزیع کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار