سخنگوی وزارت خارجه مصر:

ایران یک کشور بزرگ در منطقه است

1402/04/28 - 12:13 - کد خبر: 96667 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت خارجه مصر تاکید کرد که ایران یک کشور بزرگ در منطقه به شمار می‌رود و روابط میان دو کشور شاهد تحقق پیشرفت‌هایی بوده است.

به گزارش نصر، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در یک گفتگوی تلویزیونی بیان کرد: همکاری و ارتباطات ما با ایران در جریان بوده و در هیچ مرحله‌ای، قطع نشده است.
ما شاهد تحقق پیشرفت‌هایی در بسیاری از موضوعات هستیم.
وی در ادامه افزود: ایران یک کشور بزرگ در منطقه است که منافع منطقه‌ای دارد. مصر تمایل دارد که ارتباطات و همکاری‌ها با ایران، در مسیر مثبت حرکت کند؛ همکاری‌هایی که به حاکمیت کشورها و خواست ملت‌ها، احترام بگذارد.
ابوزید بیان کرد: این همکاری‌ها باید تقویت کننده ثبات باشد. مصر یک هیأت حافظ منافع در تهران دارد و ایران نیز همین هیأت را در مصر دارد.
امیدواریم که نحوه تعامل با این مسائل، به صورت شفاف و آرام صورت پذیرد.
چندی قبل، هیثم بن طارق، پادشاه عمان در سفری ۲ روزه به مصر، با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دیدار و در خصوص روابط میان تهران و قاهره رایزنی کرده بود.
احمد عیسی وزیر گردشگری مصر نیز یک هفته قبل اعلام کرده بود: مصر میزبان اولین پروازهای مستقیم از تهران است که این از طریق فرودگاه بین المللی شرم الشیخ انجام خواهد شد.
وی افزود: اوایل سال جاری میلادی درخواست‌هایی برای برقراری پرواز میان دو کشور ارائه شده بود و طی این مدت برنامه‌های گردشگری ویژه آنان و رزرو هتل و نوع گردشگری مشخص شده از سوی آنها مطابق با قوانین وزارت گردشگری مصر مورد بررسی قرار گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: در اولین پرواز ۲۵ گردشگر ایرانی به مصر خواهند آمد و برنامه آنها تنها محدود به گردشگری ساحلی در جنوب سینا، نوبیع و طابا خواهد بود و هیأتی از اداره گردشگری از آنها استقبال خواهند کرد.
این در حالی است که یک دیپلمات ارشد مصری به العربی الجدید اعلام کرده بود که در روزهای اخیر مذاکراتی میان مقامات ایران و مصر برگزار شده و در آن توافق شده که طرفین مجموعه‌ای از دیدارهایی برای بررسی مسائل مورد اهتمام تصمیم‌گیرندگان اصلی دو کشور را آغاز کنند.
انتهای پیام/
ایران یک کشور بزرگ در منطقه است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار