معاون نظارت بانک مرکزی خبر داد:

کاهش تخلفات بانک‌ها در رشد ترازنامه

1402/04/27 - 17:01 - کد خبر: 96626 نسخه چاپی

نصر: معاون نظارت بانک مرکزی گفت: در ابتدای اجرای سیاست کنترل رشد ترازنامه، بانک‌های متعددی بودند که تخطی داشتند. در حال حاضر این آمار کاهش یافته و بانک‌هایی که ممکن است در یک ماه مشکلی داشتند، در ماه بعد آن را جبران می‌کنند.

به گزارش نصر، «ابوذر سروش» اظهار داشت: رشد ترازنامه بانک‌ها به صورت فصلی کنترل می‌شد اما از شهریور ۱۴۰۱ به صورت ماهیانه این موضوع را کنترل می‌کنیم و بانک‌هایی که به هر دلیل از حدود مقرر شده تخطی کنند را جریمه می‌کنیم.
وی افزود: در ابتدای اجرای سیاست کنترل رشد ترازنامه، بانک‌های متعددی بودند که تخطی داشتند. در حال حاضر این آمار کاهش یافته و بانک‌هایی که ممکن است در یک ماه مشکلی داشتند، در ماه بعد آن را جبران می‌کنند.
معاون نظارت بانک مرکزی اظهار داشت: وقتی رشد نقدینگی را کنترل می‌کنیم، بانک‌ها نیز دچار مضایقی می‌شوند و در برخی موارد نیاز است که رفتار خود را اصلاح کنند که جای تشکر دارد.
وی توضیح داد: در بحث موضوعات مالی، افزایش نرخ سپرده قانونی را داریم اگر رفتار بانک اصلاح نشود در کنار جلسات توجیهی آنها را به هیات انتظامی معرفی می‌کنیم و تا کنون تعداد معدود بوده است.
سروش در ادامه گفت: برخی بانک‌ها ناتراز هستند که این ناترازی بر رشد نقدینگی تاثیر دارد. چند بانک در شبکه بانکی ناتراز هستند. بنابراین حجم تسهیلاتی که در ماه باید پرداخت کنند را مشخص کردیم.
وی افزود: در خصوص برخی از بانک‌های ناتراز، علاوه بر کنترل رشد دارایی‌ها، رشد بدهی‌ها را تا زمان اصلاح ساختار و بازسازی کنترل می‌کنیم و پس از اصلاح ساختار، بدهی آنها نیز کنترل می شود.
انتهای پیام/
کاهش تخلفات بانک‌ها در رشد ترازنامه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار