مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

۱۷۸ روستای آذربایجان شرقی در آستانه برخورداری از آب پایدار و باکیفیت

1402/04/27 - 10:44 - کد خبر: 96595 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب مرحله اول جهاد آبرسانی خبر داد و گفت: ۱۷۸ روستای استان در آستانه برخورداری از آب پایدار و با کیفیت قرار دارند.

به گزارش نصر، محمد خانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با تمام توان در حال اجراست و مرحله اول این طرح در حال حاضر ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: با اتمام مرحله اول این طرح، ۱۷۸ روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار می شوند و در ادامه و با اجرای مرحله دوم که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود ۲۳۳ روستای دیگر از آب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.
خانی ادامه داد: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی با ۲۵۰ میلیارد تومان و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا و در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان در دست اجراست و پیشرفت آن بالاتر از متوسط کشوری است.
وی گفت: مرحله دوم جهاد آبرسانی نیز با یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان در هفته‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، مرحله اول طرح جهاد آبرسانی شامل سه مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، آلمالو شهرستان هشترود و فاز ۲ ستارخان شهرستان ورزقان شامل ساخت تصفیه خانه آب شرب، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه است.
انتهای پیام/
۱۷۸ روستای آذربایجان شرقی در آستانه برخورداری از آب پایدار و باکیفیت خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار