با حضور رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز، صورت گرفت:

رونمایی از چندین سوغات سنتی جدید آذربایجان

1402/04/26 - 20:41 - کد خبر: 96575 نسخه چاپی

نصر: با حضور رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز، جمعی از روسای شورای های اسلامی کشور، مسئولان سازمان فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی،  کریمی رئیس و صفری نائب رئیس اتحادیه قنادان کلانشهر تبریز، از چندین سوغات سنتی جدید آذربایجان رونمایی شد.

به گزارش نصر، در بازدید روسای شوراهای اسلامی شهرهای کشور از توانمندیها و سوغات آذربایجان در محل آموزشگاه اتحادیه قنادان کلانشهر تبریز از چندین سوغات سنتی تبریز جدید رونمایی شد.


شیرینی و شکلات و قنادی تبریز زبان زد خاص و عام است
حجت السلام والمسلین برگی رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این بازدید، تبریز را مهد شیرینی و قنادی کشور بیان کرده و گفت: شیرینی و شکلات و قنادی تبریز زبان زد خاص و عام بوده و طعم خوشمزه آن کام همه مردم را شیرین می کند و این امر در سایه تلاش هنرمندان چیره دست و فعالان این صنف تحقق می یابد که به نوبه خود به همه این عزیزان خدا قوت گفته و از هئیت مدیره محترم اتحادیه قنادان کلانشهر تبریز کمال تشکر و قدردانی را دارم که برای معرفی این صنف تلاش می کنند.


در ادامه این بازدید، از شش شیرینی سنتی به عنوان محصول جدید به نام های سوتلاوا( قنادی کریمی)، سوسام( قنادی معراج)، اسپونج میوه ای (قنادی تاتلی)، رول آجیلی چهار مغز بدون آرد (باقلوی ال کام)،  لوگوم اسپارتاگو و لوگوم حلزونی (قنادی ترک نظر) رونمایی شد.


شایان ذکر است: کلانشهر تبریز به عنوان یکی از قطب های شیرینی و شکلات و هنر – صنعت قنادی می باشد که استادکاران و فعالان این صنعت دست به تولید و پخت شیرینی های جدید و احیای برخی شیرینی های سنتی در قالب محصولات جدید نموده اند.


انتهای پیام/
رونمایی از چندین سوغات سنتی جدید آذربایجان نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   ؟   10 ماه پیش  

اینها چطور سوغاتی سنتی هستند که جدیدا اختراع شده اند؟!
یاد جوکی افتادم که از یارو پرسیدند دیدنیهای تاریخی شهر شما چیه؟ گفت فعلا نداریم اما چند تا دارند می سازند!
پژوهشیار