خبر/

از فتح آسیا توسط کشتی‌گیر میانه‌ای تا درخشش رکابزن آذربایجان شرقی در چین

1402/04/26 - 15:42 - کد خبر: 96552 نسخه چاپی

نصر:  تیم آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های قهرمانی دوچرخه‌سواری پیست دختران کشور در رده‌سنی جوانان، موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

به گزارش نصر، مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی بانوان کشور، طی روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه با حضور ۳۲ رکابزن از ۱۵ استان به میزبانی پیست دوچرخه‌سواری آزادی تهران برگزار شد.
تیم آذربایجان‌شرقی در رده‌سنی جوانان این رقابت‌ها با کسب ۹ مدال رنگارنگ، موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.
"فرشته چلانی" مسئول امور بانوان هیات، هدایت این تیم را برعهده داشت و "زهرا بافنده" نیز به عنوان سرپرست در این تیم فعالیت می‌کرد.

کشتی‌گیر آذربایجان‌شرقی فاتح آسیا شد
ورزشکار ملی‌پوش آذربایجان‌شرقی، عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا را از آن خود کرد.
رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا ‌به مدت دو روز در شهر امان کشور اردن برگزار شد.
در پایان این رقابت‌ها، "ابوالفضل چوبانی" کشتی‌گیر میانه‌ای و نماینده استان در تیم ملی در وزن 87 کیلوگرم با شکست تمام رقبا، بر سکوی قهرمانی تکیه داد و گردن آویز طلایی را مال خود کرد.
"ابوالفضل چوبانی" پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتیجه 10 بر یک مقابل یونگ دائه چا از کره جنوبی به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
وی در این مرحله با نتیجه هشت بر یک از سد ژنیش ژومابیکوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه پیدا کرد.
 چوبانی در دیدار فینال، نوراسیل امانلی از قزاقستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و اولین مدال طلای تیم‌ملی کشورمان را در روز نخست این رقابت‌ها به ارمغان آورد.

نشان برنز برگردن سپک‌تاکرا کاران آذربایجان‌شرقی
ورزشکار ملی‌پوش آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های جهانی سپک‌تاکرا، به همراه تیم‌ملی زیر ۲۱ سال کشورمان موفق به کسب نشان برنز شد.
سی‌وششمین دوره رقابت‌های جهانی سپک‌تاکرا کشورمان، ۱۸ لغایت ۲۴ تیرماه، به میزبانی تایلند در شهر کوارت برگزار شد.
تیم‌ملی سپک‌تاکرا کشورمان که در دو بخش آقایان و بانوان این مسابقات حضور پیدا کرده بود و در مجموع موفق به کسب هفت مدال رنگارنگ شد.
"سعید حسامی" و "ساسان ملک‌نژاد" به عنوان نمایندگان آذربایجان‌شرقی در تیم‌ملی زیر ۲۱ سال سپک‌تاکرا کشورمان، بر سکوی سوم ایستاده و گردن آویز برنز را از آن خود کردند.
نتایج به دست آمده توسط ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها به شرح زیر می‌باشد؛
مدال نقره بخش رگو مردان دیویژن ۱ 
مدال نقره بخش کواد مردان دیویژن ۱ 
مدال نقره بخش تیم ایونت  مردان دیویژن ۱ 
مدال برنز هوپ تاکرا مردان 
مدال برنز زیر 21 سال مردان 
مدال برنز رگو بخش زنان دویژن ۱ 
مدال برنز کواد زنان دیوژن ۱
حضور مربی تکواندو آذربایجان‌شرقی در کادرفنی تیم‌ملی
مربی تکواندو آذربایجان‌شرقی در کادرفنی تیم‌ملی نوجوانان کشورمان قرار گرفت.
"راحله موسویان"، سرمربی تکواندو اهل آذربایجان‌شرقی و سکان‌دار تیم نوجوانان مس‌سونگون که در سه هفته ابتدایی لیگ‌برتر با دو پیروزی و یک تساوی و کسب هفت امتیاز جزو تیم‌های صدرنشین این مسابقات است، به عنوان مربی در کادرفنی تیم‌ملی تکواندو نوجوانان دختر کشورمان حضور پیدا می‌کند.
این برای نخستین‌بار در تاریخ تکواندو آذربایجان‌شرقی است، که یکی از مربیان بانوی این استان به عنوان مربی در کادرفنی تیم‌ملی حضور پیدا خواهد کرد.
رکابزن تبریزی بهترین آسیایی تور کینگ‌هایلک چین شد
رکابزن آذربایجان‌شرقی در بخش آسیایی‌های تور کینگ‌هایلک چین، پیراهن طلایی کسب کرد.
بیست‌وسومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری «کینگ‌ هایلک» چین، با حضور ۲۲ تیم از ۱۲ کشور در هشت مرحله برگزار شد.
"سعید صفرزاده"، رکابزن تبریزی تیم «تیان یوده» چین به عنوان بهترین دوچرخه‌سوار آسیایی معرفی و صاحب پیراهن آبی این تور شد.
"حسین علیزاده" دیگر رکابزن اهل آذربایجان‌شرقی و ایرانی حاضر در این تور بین‌المللی بود که در ترکیب تیم «نیوسانترا» اندونزی حضور داشت.
علیزاده، نتوانست به مرحله پایانی برسد و از دور مسابقات کنار رفت.
صفرزاده درحالی موفق به کسب عنوان بهترین رکابزن آسیایی تور کینگ‌ هایلک شد که اخیرا در مسابقات جاده کشور نیز با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافت و مدال طلای هر دو بخش استقامت و تایم‌تریل را به خود اختصاص داده بود.
تور دوچرخه‌سواری کینگ‌ هایلک چین از معتبرترین تورهای آسیایی است که از سال ۲۰۰۲ استارت خورده و امسال در دوره بیست‌ویکم این رقابت‌ها تیم‌هایی از کشورهای چین، ایتالیا، هلند، اسپانیا، نروژ، بلژیک، کلمبیا، استرالیا، مغولستان، تایلند و اندونزی حضور داشتند.
انتهای پیام/
از فتح آسیا توسط کشتی‌گیر میانه‌ای تا درخشش رکابزن آذربایجان شرقی در چین خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار