رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت خبر داد؛

مشاهده تنها چند مورد ابتلا به وبا از میان اتباع خارجی

1402/04/26 - 15:16 - کد خبر: 96549 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: قبل از خوردن هرگونه مواد غذایی، باید دست های خود را با آب و صابون شست.

به گزارش نصر، شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: با شروع فصل گرما و تابستان، بیماری وبا مستعد شیوع در کشورها و از جمله ایران خواهد بود.
به گفته وی بر اساس گزارش های ارسالی چند مورد بیماری وبا در کشور دیده شده که موارد بیماری وارده از خارج  کشور و اتباع خارجی هستند.
او بیان کرد: در حال حاضر به تمام دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است که تمهیدات لازم از نظر دارو و نمونه برداری را انجام دهند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت:  افراد برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا، قبل از خوردن میوه و سبزی باید آن را به طور دقیق بشویند و در صورت نیاز نیز ضد عفونی کنند تا میکروب و آلودگی احتمالی از بین برود.
او ادامه داد: افراد باید قبل از خوردن هرگونه مواد غذایی، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند التور دست های خود را با آب و صابون شست و شو دهند. بهتر است از  سالاد تهیه شده در منزل استفاده کنند.
او گفت:  اسهال، تشنگی شدید، کاهش ادرار، بی قراری و بی حالی، گرفتگی عضلات و استفراغ از جمله علائم اصلی وبا در بین افراد محسوب می شوند.
انتهای پیام/
مشاهده تنها چند مورد ابتلا به وبا از میان اتباع خارجی باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار