مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی:

خرید تضمینی گندم به بیش از ۶ میلیون تن و پرداخت مطالبات به ۶۰ درصد رسید

1402/04/26 - 14:18 - کد خبر: 96543 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: تاکنون حدود ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تن گندم از استان‌های مختلف به صورت تضمینی خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش نصر، سید سعید راد روند خرید تضمینی گندم در سال جاری را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن، معادل ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه گندم خریداری شده از کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان بوده است، عنوان کرد: تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و پیگیری‌های لازم انجام شده تا از طریق سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بانک‌ها طی یک هفته آینده باقی مانده طلب کشاورزان هم پرداخت شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی درخصوص پیش‌بینی از میزان نهایی خرید تضمینی گندم بیان کرد: نمی‌توان به صورت دقیق میزان خرید تضمینی گندم را پیش بینی کرد اما از سال گذشته بیشتر است.
راد یادآورشد: اکنون برداشت در استان‌های سردسیری و شمالغرب کشور مانند اردبیل، همدان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان باقی مانده است و تا اوایل شهریور خرید گندم ادامه دارد.
انتهای پیام/
خرید تضمینی گندم به بیش از ۶ میلیون تن و پرداخت مطالبات به ۶۰ درصد رسید خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار