امیرعبداللهیان:

افغانستان نیازمند راه حل‌های فوری است

1402/04/26 - 11:44 - کد خبر: 96530 نسخه چاپی

نصر: فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در ارزیابی امور افغانستان با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش نصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار  روز یکشنبه  فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در ارزیابی امور افغانستان ، ضمن ابراز خرسندی از انتصاب وی در این سمت، آمادگی جمهوری اسلامی  ایران برای پیشبرد ابتکارات منطقه ای با محوریت سازمان ملل متحد در موضوع افغانستان را اعلام داشت.
وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با تروریسم در افغانستان را مهم ارزیابی و بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه ای به ویژه چارچوب همسایگان در راستای کمک به حل چالشهای افغانستان تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان  افزود: افغانستان نیازمند راه حل های فوری می باشد و اگر جامعه بین المللی به چالشهای امنیتی این کشور ناشی از تحرکات گروههای تروریستی توجه جدی نداشته باشد تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.
امیرعبداللهیان ماموریت سینیرلی را در شرایط کنونی سنگین و دشوار توصیف و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تجربه مفید و پشتوانه حرفه ای  ارزیابی دقیق‌تری از واقعیتهای افغانستان داشته واین ماموریت به شکل موفقی به سرانجام برسد.
سینیرلی اغلو نیز در این دیدار از فرصت تبادل نظر و گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان ابراز خرسندی نموده و با ارائه ارزیابی خود از تحولات و شرایط افغانستان در ابعاد مختلف سیاسی و امنیتی، بر اراده سازمان ملل متحد در حمایت از ابتکارات منطقه ای و چارچوب همسایگان به منظور کمک به تشکیل دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.
انتهای پیام/
 افغانستان نیازمند راه حل‌های فوری است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار