حمزه زاده خبر داد:

ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری در روستای تاریخی کندوان

1402/04/25 - 18:33 - کد خبر: 96496 نسخه چاپی

نصر: در نشست کمیته راهبردی روستای کندوان بر توسعه زیرساخت های گردشگری در این روستای تاریخی تاکید شد.

به گزارش نصر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به ورود سالانه حدود دو میلیون گردشگر به کندوان و کمبود امکانات رفاهی،تفریحی و خدماتی در این روستا افزود: تنها یک هتل و ۳۰ واحد بومگردی در کندوان وجود دارد که با توجه به پهنه ۳۰ هکتاری بافت تاریخی کندوان جوابگوی گردشگران نبوده و ضروری است خدمات را متناسب با گردشگران ارتقا دهیم.
حمزه زاده لزوم حفاظت از کران های تاریخی کندوان از تخریب های طبیعی را یادآور شد و گفت: ضروری است در جهت حفظ بافت تاریخی و کران های کندوان اعتبار ویژه ای برای پژوهش و حفاظت از این کران ها اختصاص یافته و جلوی تخریب آنها گرفته شود.
وی با اشاره به اقدامات مقدماتی برای ثبت جهانی روستای کندوان توسط سازمان جهانی گردشگری خاطرنشان کرد: از ۵ روستای گردشگری در جمهوری اسلامی ایران روستای کندوان نامزد اصلی برای ثبت جهانی است که با ثبت این روستا آمار و ارقام جذب گردشگران خارجی صددرصد افزایش خواهد یافت.
فرماندار شهرستان اسکو بر ضرورت مدیریت واحد در روستای تاریخی کندوان تاکید کرد و گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده از آژانس های گردشگری استان، مقصد اول گردشگران بویژه گردشگران خارجی روستای کندوان بوده و این موضوع ضرورت توجه ویژه استانی و کشوری به توسعه و افزایش خدمات در این روستا را نشان می دهد.
فیروزی افزود: در روزهای پیک روزانه افزون بر سه هزار دستگاه خودرو به کندوان وارد می شود و این در حالی است که کندوان ظرفیت لازم برای مدیریت این تعداد گردشگر و خدمات دهی به آنها را ندارد.
روستای تاریخی کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای و باستانی جهان بوده و در حدود 50 کیلومتری جنوب غرب شهر تبریز و 20 کیلومتری شهر اسکو در دامنه‌ی جنوبی قله‌ی ارشد‌داغ قرار دارد و خانه‌های آن در داخل مخروط‌های سنگی که به طور طبیعی و در نتیجه فرسایش نابرابر سنگهای آتشفشانی متعلق به آتشفشان سهند تشکیل شده‌اند، ساخته شده است.
انتهای پیام/
ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری در روستای تاریخی کندوان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار