معاون وزیر آموزش و پرورش؛

موسسات آموزشی در کشور ساماندهی می‌شود

1398/09/26 - 13:09 - کد خبر: 9649 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش موسسات آموزشی در کشور ساماندهی می‌شوند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ذوعلم امروز در حاشیه مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و معلمان محقق و پژوهنده در اردبیل در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: کنکور یکی از روش‌های ارزیابی دانش‌آموزان در پایان دوره دوم متوسطه است که از جهات مختلف آسیب‌زاست.
وی با بیان اینکه کنکور دارای خلاهایی است، خاطرنشان کرد: علیرغم دو قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حذف کنکور و یا تعدیل و کاهش تاثیرات منفی روانی همچنان کنکور در حال برگزاری است، در حالی که باید هم راستا با این سیاست و کاهش تاثیرات روانی کنکور با دانش‌آموزان و خانواده‌ها تدبیری اندیشیده شود.
معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری کنکور کار مشترک آموزش و پرورش و آموزش عالی است و سازمان سنجش باید مبتنی بر مطالعات و تحقیقات انجام شده تغییراتی را در روش اجرا اعمال کند.
ذوعلم بیان کرد: در این بین آنچه که بسیار مهم به نظر می‌رسد ساماندهی مراکز و موسسات آموزشی و انتشارات کتب کمک آموزشی است که براساس مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش این کار برعهده سازمان پژوهش گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: همکاران ما در حال طراحی سامانه‌ای هستند تا کار را در این حوزه به درستی انجام داده و فعالیت موسسات آموزشی را با اهداف متفاوت مورد رصد قرار داده و در این زمینه اقدامات مناسبی را در راستای ساماندهی واقعی انجام دهند.
معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تاثیر این مراکز گاه منفی و قابل اصلاح است و سعی بر این است تا تاثیرات منفی آن کاهش و به نوعی در این فرآیند بازنگری مثبت و سازنده انجام شود.
انتهای پیام/
موسسات آموزشی در کشور ساماندهی می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار