خبر/

رونمایی از آلبوم «باروک» در تبریز/ لزوم رعایت قانون کپی رایت برای حفظ جایگاه موسیقی

1402/04/25 - 11:34 - کد خبر: 96443 نسخه چاپی

نصر: آیین رونمایی از آلبوم «باروک» که عصر امروز ۲۳ تیرماه در سالن کنفرانس پتروشیمی تبریز با حضور اساتید هنر و جوانان خوش استعداد حوزه موسیقی برگزار شد.

به گزارش نصر، این آلبوم که متشکل از تعدادی از قطعات مشهور کلاسیک است با تنظیم برای سازهای الکتریکی توسط  ارسلان مدرس و نوازندگی ایلین زنجیری، صدرا گردشی، پویا جهان ارای، بیتا لطفی، میلاد عدل و ملیکا کاشفی مهر و میکس و مسترینگ و پرودیوسری میلاد عدل و تهیه کنندگی غلامرضا میرزازاده  منتشر شد.
ارسلان مدرس در آیین رونمایی از آلبوم «باروک» با اشاره به اینکه «باروک» البومی کم نظیر با ذهنیت آموزشی و تلفیق موسیقی راک و موسیقی دوران باروک است، گفت: تغییر ذهنیت جامعه راجع به ساز گیتار الکتریک که مانند تمام المانهای زندگی مدرن اعم از آپارتمان نشینی و استفاده از تکنولوژی جدید در زندگی از نقاط عطفی بود که حین تولید آلبوم دنبال می کردیم.  
وی با بیان اینکه در گذشته جغرافیا در شکل گیری یک رویداد، ساز و هنر تاثیر بسیاری دارد و المان های فرهنگی از جنس آن محیط بودند، گفت: امروز مفهوم مرز بندی و جغرافیایی از میان رفته است و سازها و المان های فرهنگی مدرن نیز همچون معماری مدرن به مرزبندی و جغرافیای خاصی وابسته نیست.
این استاد فرهیخته هنر موسیقی با اشاره به اینکه  آلبوم «باروک» تلفیقی از موسیقی کلاسیک و ژانرهای جدید موسیقی است  اضافه کرد: دوران «باروک» در تاریخ هنر جایگاه ویژه ای دارد و بار اکادمیک این دوران نیز بسیار است، فرم نوشتاری کلمه «باروک» روی جلد البوم تغییر یافته و با المان های موسیقی راک امیخته شده است.
مدرس با بیان اینکه سپردن سولو به دست جوانان خوش استعداد از جنبه های اموزشی این البوم بود، گفت: اعتماد به هنرمندان جوان امروز قدمی بود که نتیجه آن باور نکردنی و موفقیت امیز بود البته باید به این موضوع اشاره کنم که آلبوم جریان ضبط دشواری داشت و در نتیجه تمام دشواری به نهایت رسید و اکنون در ابتدای مسیر قرار داریم.
آهنگساز آلبوم باروک اضافه کرد: بزودی نت های این آلبوم نیز انتشار پیدا خواهد کرد تا هنرمندان دیگر در صورت تمایل امکان اجرای ان را داشته باشند.
مدیر موسسه و آموزشگاه موسیقی زیتون با اشاره به چالش های تهیه این آلبوم گفت: ضبط البوم اوایل سال قبل تمام شده بود ولی صف انتظار مجوز و بروکراسی های اداری ان زمان بر بود و چالش های خاص خود را داشت.
وی در انتها با اشاره به مهاجرت نخبه های جوان عرصه موسیقی، خاطرنشان شد: مهاجرت موج عظیمی از بچه های هنر اغاز شده است که یا به تهران یا به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند و متاسفانه از استعداد انها بی بهره می شویم. 

لزوم رعایت قانون کپی رایت برای حفظ جایگاه موسیقی
غلامرضا میرزازاده، رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی و تهیه کننده آلبوم «باروک» آیین رونمایی از این آلبوم  با اشاره به اینکه استقبال بینظیر از رونمایی آلبوم نشان از علاقمندی به هنر، جایگاه ویژه موسقی و ارزش آن دارد، گفت: امروز در این آیین برای ماندگاری یک اثر هنری دور هم جمع شدیم.
وی بیان اینکه برای حفظ جایگاه و ارزش به موسیقی باید به موضوع و فرهنگ کپی رایت توجه شود، افزود: حمایت از اثر هنری در خرید، جلوگیری از کپی رایت این اثار است،هزینه های تولید البوم بالاست و نیاز به حمایت دارد.
وی با بیان اینکه نخبه پروری هنری در تبریز و سطح اموزش و مهارت در تبریز زیاد است، ادامه داد: این در سایه تدریس اساتید فرهیخته است، تبریز اکنون به جایگاهی رسیده است که برای اموزش به ان مراجعه می کنند و پتانسیل اموزشگاه اموزشی خوب است و از تمرکز گرایی تهران خارج شده است و اکنون بسیاری از نوازندگان و جوانان نبریز در البوم های مشهور و با اهنگساز های شناخته شده کار می کنند.
انتهای پیام/
رونمایی از آلبوم «باروک» در تبریز/ لزوم رعایت قانون کپی رایت برای حفظ جایگاه موسیقی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار