سرلشکر باقری:

قطب قدرت جهانی به سمت آسیا و شرق در حال حرکت است

1402/04/24 - 15:22 - کد خبر: 96419 نسخه چاپی

نصر: رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه فرایندهای جهانی بیانگر رو به افول بودن قدرت آمریکا و جهان غرب است، گفت: قطب قدرت جهانی به سمت آسیا و شرق در حال حرکت است و قطعا آینده جهان نسبت به قبل متفاوت خواهد شد.

به گزارش نصر، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری صبح امروز در دیدار با ژنرال سید عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان با اشاره به اهمیت روابط دو کشور در سطح منطقه، اظهار کرد: امیدوارم این سفر ثمرات ارزشمندی در پی داشته و زمینه ساز تصمیمات تاثیرگذاری شود. انتصاب حضرتعالی در سمت فرمانده ارتش پاکستان را تبریک عرض می کنم و امیدوارم روند ارتقای سطح روابط دو کشور همچون گذشته توسعه یابد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: سابقه حضرتعالی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی پاکستان، بسیار مثبت و مطلوب است و مطمئن هستیم با رویکرد برادری که بین دو کشور وجود دارد، سطح تعاملات دو کشور در دوره مسئولیت جنابعالی نیز ارتقاء چشمگیری یابد.
وی افزود: جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران دو کشور بسیار مهم جهان اسلام و منطقه غرب آسیا هستند و روابط دیرینه و دوستانه ای دارند و همچنین دارای اشتراکات فراوان دینی، فرهنگی و اجتماعی هستند که می تواند بسترساز تحکیم روابط دو کشور باشد.
سرلشکر باقری با اشاره به تهدیدات دنیای استکبار علیه دو کشور، عنوان کرد: بدون تردید تهدیدات مشترکی دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است و قطعا نزدیکی و همگرایی هر چه بیشتر دو ملت تاثیرات مهمی در امنیت منطقه و جهان اسلام خواهد داشت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقدام شنیع هتک حرمت به قرآن در سوئد خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام با مشکلات و تهدیدات متعددی از سوی استکبار جهانی مواجه است؛ حوادث سوریه، عراق، یمن و... نشان می دهد که دشمن با ایجاد و تقویت تروریست ها، امنیت منطقه را تحت الشعاع قرار داده است؛ متقابلا ما نیز می بایست با کمک یکدیگر امنیت پایدار را برای دو ملت ایجاد نماییم.
وی با بیان اینکه آمریکای امروز از ۱۰ سال گذشته ضعیف تر شده است، افزود: فرایندهای جهانی بیانگر رو به افول بودن قدرت آمریکا و جهان غرب است و قطب قدرت جهانی به سمت آسیا و شرق در حال حرکت است و قطعا آینده جهان نسبت به قبل متفاوت خواهد شد.
سرلشکر باقری در ادامه اقدامات دنیای استکبار را اقداماتی از سر ضعف و استیصال و در راستای عدم تحقق جهان آینده عنوان کرد.
سرلشکر باقری با اشاره به ضرورت تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه، به طرح موضوعات دو جانبه دفاعی، نظامی و امنیتی پرداخت و در ادامه بر تبدیل مرزهای مشترک دو کشور به مرزهای اقتصادی به عنوان اولویت اول دو کشور تاکید کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اشغال افغانستان توسط آمریکا و سپس خروج غیرمسئولانه از این کشور را دغدغه مشترک دو کشور دانست و پیامدهای آنرا بر امنیت دو کشور تاثیرگذار عنوان کرد.
سرلشکر باقری همچنین تامین امنیت پایدار را در مناطق مرزی دو کشور و ایجاد سازوکارهایی جهت توسعه همکاری در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان فاجعه سیل پاکستان که منجربه کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم این کشور شد را به فرمانده ارتش پاکستان تسلیت گفت.
انتهای پیام/
قطب قدرت جهانی به سمت آسیا و شرق در حال حرکت است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار