مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مطرح کرد:

پرداخت ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای آبادانی روستاهای آذربایجان‌شرقی

1402/04/24 - 12:21 - کد خبر: 96395 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: امسال تاکنون برای اجرای طرح های عمران و آبادانی روستایی، ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های استان پرداخت شده است.

به گزارش نصر، محمد اسکندری با اشاره به افزایش سهم دهیاری های استان از اعتبارات عمرانی، افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵۲ میلیارد تومان به دهیاری‌های سطح استان اعتبار تزریق شده بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۰۰ درصدی به ۷۵۰ میلیارد تومان رسید.
وی با اشاره به نقش آفرینی حداقل ۳۲ دستگاه در روستاها، اظهار کرد: تعداد یکهزار و ۷۷۶ پروژه روستایی در مجموع توسط دستگاه‌های اجرایی به همراه پروژه‌های دهیاری‌ها با اعتبار حدود چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در ۲۰ ماه گذشته در روستاهای سراسر آذربایجان شرقی اجرا شده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به توجه دولت به روستاها و نقاط محروم، گفت: راهبرد اساسی دولت در حوزه روستایی رونق اقتصاد روستایی است و برای تحقق آن نیاز به فرهنگ سازی، تبیین حضور مردم در اقتصاد و ایفای نقش به آن‌ها و استفاده از ظرفیت خیران و سرمایه گذاران است.
 
آبرسانی به ۹۲ روستا در آذربایجان شرقی
اسکندری، با اشاره به جهاد آبرسانی دولت سیزدهم در استان، ادامه داد: در سال گذشته آبرسانی به ۹۲ روستا با استفاده از ظرفیت خیران با ۵۴ میلیارد تومان انجام شده و این استان در موضوع مشارکت خیران در جهاد آبرسانی نیز رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه گردشگری روستایی نقش بسزایی در اقتصاد روستایی ایفا می کند، یادآور شد: حدود ۶۰ روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد که تلاش می شود امسال این تعداد به ۱۰۰ روستا افزایش یابد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی امسال حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر در روستاهای هدف گردشگری استان حضور یافتند.
اسکندری، با اشاره به راه اندازی بازارچه‌های فروش محصولات خانگی در دولت سیزدهم، افزود: ۵۰۰ بازارچه در سطح کشور طراحی شده که تلاش می‌ شود ۵۰ بازارچه نیز به صورت مشترک با همکاری سایر دستگاه‌ها در نقاط مختلف استان راه اندازی شود تا با حذف واسطه‌ها، امکان فروش مستقیم برای روستانشینان فراهم شود.
وی با بیان اینکه برای اشتغال پایدار روستایی از سوی دولت تسهیلات پرداخت می شود، اظهار کرد: در اجرای این طرح تاکنون حدود ۶۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه تولید و اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است و این وام در مناطق مرزی با کارمزد چهار درصد و در مناطق غیرمرزی نیز با کارمزد ۶ درصد پرداخت می شود که تاکنون برای حدود ۹ هزار و ۵۷۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به نقش آموزش و توانمندی جامعه هدف شوراها و دهیاران در اقتصاد روستایی، گفت: بر این اساس طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها به تصویب رسیده است.
اسکندری ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها در هر حوزه از جمله جدول کشی، تولید عرقیجات گیاهی و صنایع دستی می‌توان به سمت کسب درآمد پایدار برای روستا کمک کرد.
انتهای پیام/
پرداخت ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای آبادانی روستاهای آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار