مدیر کل حفاظت محیط زیست استان؛

۶۰میلیارد ریال برای بازسازی پاسگاه‌های محیط بانی آذربایجان‌شرقی تخصیص یافت

1402/04/23 - 13:12 - کد خبر: 96329 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و بهسازی پاسگاه های محیط بانی این استان اختصاص یافت.

به گزارش نصر، شهنام اشتری روز جمعه در بازدید از عملیات اجرایی بهسازی پاسگاه محیط بانی ارسباران، افزود: نوسازی و بهسازی پاسگاه های محیط بانی در مناطق مجموعه مدیریت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با قدرت ادامه دارد و در این زمینه تعمیرات زیربنایی و نوسازی تجهیزات نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای ۳۲ پاسگاه محیط بانی فعال و تعداد ۸۰ نفر محیط بان فعال است، اظهار کرد: تجهیز پاسگاه های محیط بانی منطقه حفاظت شده ارسباران، وینق، تازه کند، اربط، ذینجناب در منطقه حفاظت شده سهند و همچنین ادارات محیط زیست شهرستان های تبریز، خداآفرین، ورزقان، هشترود، عجب شیر، آذرشهر و بناب نیز هم اکنون آغاز شده و تداوم دارد.
اشتری ادامه داد: با توجه به اینکه ادارات و پاسگاه های شهرستانی در سالیان گذشته هیچ گونه تعمیر و بازسازی نشده و در حال فرسودگی بودند، علاوه بر مرمت و نوسازی آنها تعمیرات زیربنایی، رنگ آمیزی، لوله کشی گاز و تامین تجهیزات هوشمند و الکترونیکی و نیز تعمیرات خودروهای عملیاتی و تجهیز این خودروها به سیستم پایش هوشمند به ترتیب اولویت انجام می شود.
وی جایگاه راهبردی ویژه و مرزی بودن موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی، شرایط تنوع اقلیمی و گسترش مناطق مجموعه مدیریت محیط زیست در پهنه وسیع و تنوع کم نظیر گونه های حیات وحش را بسیار مهم خواند و ادامه داد: این عوامل موجب شده است تا برای ارائه خدمات ارزنده در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست، الزاماتی را جهت تجهیزات عمرانی پاسگاه های محیط بانی و عملیاتی برای محیط بانان تلاشگر در دستور کار قرار دهیم.
اشتری گفت: با توجه به ضرورت موضوع حفاظت و بهسازی از مناطق تحت مدیریت سازمان و افزایش کیفیت محیط کار محیط بانان، نوسازی و مرمت پاسگاه های محیط بانی با در نظر گرفتن اولویت هر پاسگاه به لحاظ ضرورت بازسازی و همچنین همکاری های ارزشمند سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در تخصیص اعتبارات لازم، پیگیری های لازم ادامه دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از ساخت آبشخور جدید در منطقه حفاظت شده ارسباران در قسمت تونل دلیک داش با همکاری سپاه پاسداران شهرستان خداآفرین خبر داد و افزود: برای احیای حیات وحش در زیستگاه دلیک داش منطقه حفاظت شده ارسباران، محیط بانان با احداث آبشخور جدید با همکاری سپاه ناحیه شهرستان در آبرسانی به این آبشخور از طریق یک دستگاه تانکر اقدام کردند.
اشتری یادآور شد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود منابع آبی و تخریب تنها منبع آبی حیات وحش منطقه در محل تونل دلیک داش، محیط بانان با پایش شبانه روزی برای جلوگیری از تشنگی حیات وحش منطقه در سریع ترین زمان نسبت به ساخت و ترمیم آبشخورها در این مناطق اقدام کردند.
وی هدف از اجرای این طرح را تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌ عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم‌های منطقه دانست.
اشتری ادامه داد: تلاش می کنیم در شرایط خشکسالی و گرمای طولانی مدت تابستان مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود و احداث، تعمیر و بازسازی آبشخورهای حیات وحش، افزایش تعداد آن‌ها و تامین آب در زیستگاه‌های این استان جزو برنامه‌های کاری این اداره کل است.
انتهای پیام/
۶۰میلیارد ریال برای بازسازی پاسگاه‌های محیط بانی آذربایجان‌شرقی تخصیص یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار