آل هاشم تاکید کرد؛

دولت راهکار اساسی برای حل مشکل تامین انرژی بخش تولید بیاندیشد/ توسعه صنعتی کشور نیازمند راهبرد واقع‌بینانه است

1402/04/23 - 02:04 - کد خبر: 96318 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات زیرساختی در تامین انرژی بخش تولید، تاکید کرد: دولت محترم باید راهکارهای اساسی برای حل این مساله بیاندیشد و برق و گاز مورد نیاز بخش تولید را در فصل سرد و فصل گرم تامین کند.

به گزارش نصر، آیت الله سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در تبریز، با بیان اینکه تبریز این روزها میزبان فعالان صنعت و چهره‌های شاخص و اثرگذار اقتصاد کشور است، بر لزوم همکاری خانه‌های صمت کشور با دانشگاه‌ها برای رفع موانع تولید، تاکید کرد.
وی حضور نخبگان در عرصه تولید را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: وجود تشکل‌های مردمی در عرصه‌های مختلف صنعتی و تجارت از نشانه‌های توسعه سیاسی و اجتماعی است.
آل هاشم رشد اقتصادی را از کلیدی‌ترین شاخصه‌های ارزیابی پیشرفت کشورها عنوان کرد و گفت: از مهم‌ترین عوامل بر رشد اقتصادی، توسعه صنعتی است و به این دلیل جزو مهم‌ترین شاخصه‌های مورد توجه حکومت‌ها بوده که برای آن برنامه‌ریزی‌های وسیعی انجام می‌دهند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: ایران در ٢٠ سال گذشته به این مهم توجه کرده و سعی در تدوین و اجرایی کردن اسناد توسعه صنعتی داشته است.


 
آل هاشم خاطرنشان کرد: حوزه صنعت کشور همواره شاهد تدوین اسناد متعددی بوده، اما شواهد نشان می‌دهد که به دلیل جامع و کامل نبودن و عدم پوشش پیچیدگی‌های صنعت این اسناد، نتوانسته تاثیر ملموسی را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه چهار سند راهبردی توسعه صنعتی تدوین شده که هیچکدام با اقبال عمومی مواجه نشده و انتقادات زیادی هم به آن ها وارد بوده است، اظهار کرد: باید در تدوین پنجمین سند راهبردی صنعت از تجربیات ویژه اهالی معدن و تجارت استفاده شود تا سند واقع بینانه تدوین شده و بالاخره بعد از ٢٠ سال تدوین سندهای مختلف، این سند به مرحله اجرا برسد.
آل هاشم در ادامه به بخشی از مشکلات بخش تولید اشاره کرد و گفت: تصمیمات خلق الساعه در امور گمرکی حقیقتاً برای بخش تولید آزار دهنده است و عزیزان بسیاری از این بابت گله دارند، بنده هم این موضوع را به مدیرکل گمرکات انتقال دادم، وجود چنین مشکلاتی را پذیرفتند، اما متاسفانه اتفاقی هم برای حل این مساله نیافتاد و قول آقایان در حد حرف باقی ماند.
وی به مشکلات زیرساختی در تامین انرژی بخش تولید هم اشاره کرد و گفت: تامین کافی انرژی برق و گاز از ضرورت های اساسی برای توسعه صنعتی و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است که متاسفانه امروز در بحث تامین انرژی صنایع و بخش تولید با مشکلات جدی مواجه هستیم و این مشکل خلل جدی در روند سرمایه گذاری استان ایجاد کرده است.
آل هاشم تصریح کرد: دولت محترم باید راهکارهای اساسی برای حل این مساله بیاندیشد و برق و گاز مورد نیاز بخش تولید را در فصل سرد و فصل گرم تامین کند.


 
در این دیدار، مدیران و دبیران خانه‌های صمت کشور مشکلات و دغدغه‌های اصلی خود را پیرامون اخذ مالیات و اجرای عدالت مالیاتی، حمایت از بیمه‌شدگان، رفع بخشنامه‌های مانع تولید، تجارت خارجی و موانع موجود و غیره را برای امام جمعه تبریز بیان کردند.
این گزارش می افزاید، اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور با حضور روسا و دبیران کل خانه‌های صنعت و معدن استان‌های کشور، مسئولین استانی و کشوری، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و صنعتگران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان آذربایجان شرقی دیروز و امروز در تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/
 
دولت راهکار اساسی برای حل مشکل تامین انرژی بخش تولید بیاندیشد/ توسعه صنعتی کشور نیازمند راهبرد واقع‌بینانه است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار