مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

تجلیل از ۱۰ بانوی فعال و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی

1402/04/22 - 21:39 - کد خبر: 96310 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌‌شرقی در آئین تجلیل از 10 بانوی فعال و تاثیرگذار عرصه فرهنگ و هنر در تبریز گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای امن و شاداب و رو به رشد و تعالی داشته باشیم باید پای خانواده بایستیم.

به گزارش نصر، "سیدمحمدحسین بلاغی در این نشست با اشاره به سالروز نزول آیه‌ی انسان و روز مباهله اظهار داشت: زنان بنیان خانواده هستند و حضرت زهرا (س) در عین کم سن و سال بودن در مقام ام ابیها قرار گرفته و اساس و بنیان خانواده بود.
وی افزود: بانوان در عین اینکه خود نصف جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، تربیت نصف دیگر جامعه نیز بر عهده‌ی آنان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، زنان و مادران را عنصر تکاملی جامعه برشمرد و گفت: اگر ایفای نقش بانوان از جامعه حذف شود جامعه ابتر می‌ماند و به تکامل نمی‌رسد و دیدگاه قرآن نیز مبتنی بر این مسئله است.
بلاغی افزود: قرآن در هر جا که از مرد مومن نام می‌برد در کنار آن از بانوی مومنه نیز سخن به میان می‌آورد و در معارف اسلامی زن و مرد همپای هم در تکامل جامعه، موثر و نقش آفرین هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به جایگاه زنان در انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی نشان داد که زن پایه و بنیان اعتقادی دارد و در تمام ابعاد می‌تواند نقش آفرینی نماید.
وی افزود: در جامعه‌ی غرب که تهی از اخلاقیات است و خانواده رو به اضمحلال قرار گرفته،وقتی سخن از بنیان خانواده به میان می‌آید استقبال می‌کنند تا شاید این بخش آسیب‌دیده را به سمت ترمیم  واصلاح پیش ببرند.


وی هفته خانواده و روز ملی عفاف و حجاب را فرصت مغتنمی برای تجلیل از بانوان تاثیرگذار در عرصه فرهنگ، هنر، قرآن، رسانه و دین برشمرد و گفت: قاطبه‌ی بانوان فعال در حوزه‌های یاد شده عفیف و نجیب  و متعهد هستند و این جمع به نمایندگی از این بانوان فرهیخته انتخاب شده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه به فعالیت نخستین کانون دختران دهه هشتادی با عنوان رهپویان یاس در استان اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که این اتفاق در شهر اولین‌ها افتاده است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا شاهد رشد و توسعه‌ی‌ بیش از پیش فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف علی‌الخصوص در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.
در این آیین از معصومه شکوهی فعال رسانه‌ای (صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه پیام آذربایجان و دوهفته نامه صدای زنان)، سهیلا باقریان باغمیشه  شاعر و نویسنده، حمیده سلطانی نویسنده ،کبری رادپور، هنرآموز نقاشی، الهام قاسمیان دیزج مهر فعال حوزه موسسات فرهنگی، اعظم وایانی  فیلمساز و پژوهشگر، طیبه شریعت مدرس و حافظ قرآن، ژاله صنعتگر هنرآموز و مدرس رشته نقاشی، فریبا فتحیان یوسف آبادمدرس و هنرمند هنرهای تجسمی و ام‌البنین طالبی، مدرس و قاری قرآن، تجلیل  شد.
انتهای پیام/
تجلیل از ۱۰ بانوی فعال و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار