رئیس اتاق بازرگانی تبریز؛

پیش‌نیاز مهار تورم و رشد تولید، ایجاد ثبات اقتصادی است 

1402/04/22 - 18:39 - کد خبر: 96306 نسخه چاپی

نصر: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز تاکید کرد: پیش‌نیاز مهار تورم و رشد تولید ایجاد ثبات اقتصادی و قوانین توسط دولت است.

به گزارش نصر، یونس ژائله در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز، ضمن قدردانی از حضور مهمانانی که از سراسر کشور حضور داشتند، افزود: شرایط کشور طوری است که تحریم ها به حد اعلی خود رسیده است، اگر این تحریم ها به هر کشور دیگری اعمال می شد نابود می‌شد.
وی ادامه داد: بعضی وقت ها می گویند کشور های همسایه وضعیت بهتری دارند درصورتی که اینچنین نیست و آن‌ها هم بدهی میلیاردی دارند.
ژائله ادامه داد: شعار سال مهار تورم و رشد تولید بود، آیا امکان دارد این شعار را عملی کنیم؟ بله می‌توانیم، حتی اگر شرایط از این بدتر هم باشد می‌توانیم؛ شرطش این است که کشور برای یک بار برای همیشه ثبات اقتصادی را تجربه کند. اما امروز بانک مرکزی 4 نرخ ارز دارد!ثبات را باید ابتدا از سوی بانک مرکزی تضمین کنیم.
وی گفت: باید به سرمایه گذار بخش خصوصی عزت داده و احترام شود و از کار هایی باعث جدایی سرمایه‌گذاران می‌شود باید پرهیز کرد. ما برای پیشبرد اهداف کشور نیازمند نقشه راه جدی هستیم که بتوانیم آن را عملیاتی کنیم. 
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در ادامه به ظرفیت های صادراتی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: یک ظرفیت صادراتی بزرگی در آفریقا وجود دارد که نباید از این بازارها غافل شویم.
یونس ژائله ادامه داد: از بازار صادراتی چین نیز نباید غافل شویم، اگر چه چین یکی از کشور های صادر کننده است، اما در کنار آن یک کشور وارد کنند نیز به حساب می آید.
انتهای پیام/
پیش‌نیاز مهار تورم و رشد تولید، ایجاد ثبات اقتصادی است  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار