خبر/

التماس نتانیاهو برای رفتن به کاخ سفید و رفتار تحقیرآمیز بایدن با «بی‌بی»

1402/04/22 - 17:03 - کد خبر: 96297 نسخه چاپی

نصر: به دنبال تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی تلاش کابینه برای پیش بردن لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» و همچنین طولانی شدن دوره خودداری رئیس جمهوری آمریکا از به حضور پذیرفتن نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، وزرای صهیونیستی، این رفتار «جو بایدن» را در قبال «بنیامین نتانیاهو»، «تحقیرآمیز» ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش نصر، وبسایت صهیونیستی «وای‌نت» به نقل از یک وزیر کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست پشت درهای بسته وزرا نوشت: دولت آمریکا رفتاری غیرصادقانه و تحقیرآمیز با نتانیاهو دارد.
وی افزود: این در شأن نتانیاهو نیست که برای ملاقات با بایدن التماس کند، این یک وضعیت دشوار و مشکل ساز است.
برپایه این گزارش، دیگر وزرای کابینه رژیم صهیونیستی نیز در این نشست رفتار دولت رئیس‌جمهوری آمریکا با کابینه رژیم اشغالگر را «بدتر از رفتار دولت باراک اوباما» توصیف کردند.
این وزرا گفته‌اند که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز باید به دلیل این رفتار، دعوت کاخ سفید را رد کند.
قرار است که هرتزوگ سه‌شنبه آینده به دعوت بایدن به واشنگتن سفر کند.
وی همان روز با بایدن در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. هرتزوگ سپس با «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و همچنین «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار خواهد کرد.
هرتزوگ در دومین روز سفر به واشنگتن نیز در کنگره سخنرانی خواهد کرد.
تلاش کابینه نتانیاهو برای سلطه بر دستگاه قضائی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده و حتی صدای آمریکا به عنوان هم‌پیمان قدیمی خود را هم درآورده است.
پیشتر «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفته بود که نتانیاهو روابط بین تل آویو و واشنگتن را بحرانی کرده است.
گانتس افزود که نتانیاهو در موضوع خلق بحران در روابط با آمریکا با آتش بازی می‌کند.
وی با بیان اینکه نتانیاهو در حال حمله به روابط با ایالات متحده است، گفت: این بازی با آتش به قیمت امنیت «اسرائیلی‌ها» است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند لایحه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.
۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.
همچنین شبکه هفت رژیم صهیونیستی پیش تر فاش کرد که دولت بایدن برای سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا شرط گذاشته است.
این رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که رئیس شورای امنیت ملی آمریکا گفته که بایدن می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت کند.
وی افزود که بایدن برای نتانیاهو شرط گذاشته که با احزاب مخالف رژیم اسرائیل برای حل موضوع لایحه تغییرات قضایی به توافق برسد.
رهبران اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات در نظام قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سوی درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.
انتهای پیام/
التماس نتانیاهو برای رفتن به کاخ سفید و رفتار تحقیرآمیز بایدن با «بی‌بی» خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار