خبر/

لاوروف: دستیابی اوکراین به اف-۱۶ را یک تهدید هسته‌ای قلمداد می‌کنیم

1402/04/22 - 16:54 - کد خبر: 96296 نسخه چاپی

نصر: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کشورش برخلاف آنگلوساکسون‌ها، همواره به دنبال صلح بوده است، گفت: دستیابی اوکراین به قابلیت‌های نظامی مانند جنگنده اف-۱۶ را یک تهدید هسته‌ای از سوی غرب می‌دانیم.

به گزارش نصر، سرگئی لاوروف، در گفت‌وگو با روزنامه آنلاین «لنتا» روسیه تصریح کرد: روسیه دستیابی اوکراین به قابلیت‌های نظامی پیشرفته مانند جنگنده‌های اف-۱۶ را به عنوان یک تهدید هسته‌ای از سوی غرب در نظر خواهد گرفت.
لاوروف در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: آمریکا در حال تلاش برای کشاندن پای ناتو به منطقه آسیا-پاسیفیک است.
وزیر خارجه روسیه گفت: ما آماده فراهم کردن غذا برای کشورهای نیازمند هستیم و این در حالی است که کشورهای غربی محدودیت‌هایی را در این زمینه برای ما ایجاد کرده‌اند. من هیچ طرح جدیدی را درباره توافق صادرات غلات نشنیده‌ام.
لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا راهکارهای صلح پیشنهاد شده توسط چین، اندونزی، واتیکان و کشورهای آفریقایی زودرس است، پاسخ منفی داد.
وی گفت: مایلم از شرکای‌مان به خاطر تلاش‌هایشان برای جستجوی راه هایی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین تشکر کنم. ما ابتکارات آنها را زودرس نمی‌دانیم. برای روسیه صلح همیشه بر جنگ اولویت دارد.
لاوروف مذاکرات صلح سال گذشته را یادآوری کرد و افزود: روسیه به طور مستمر و فعال در مذاکرات صلح با اوکراین شرکت کرده بود ولی تلاش آنگلوساکسون‌ها برای توقف مذاکرات صلح و ادامه جنگ بود.
وی خاطر نشان کرد که غرب با توقف مذاکرات صلح در رویای شکست روسیه است.
انتهای پیام/
لاوروف: دستیابی اوکراین به اف-۱۶ را یک تهدید هسته‌ای قلمداد می‌کنیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار