خبر/

رییس مجلس ترکیه با مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد

1402/04/22 - 16:49 - کد خبر: 96295 نسخه چاپی

نصر: «نعمان کورتولموش» رییس مجلس ترکیه در سفر به باکو، با «الهام علی اف» رییس جمهور و «علی اسداف» نخست وزیر جمهوری آذربایجان دیدار و درباره مسائل دو جانیه، روابط دو کشور و موضوعات منطقه ای گفت وگو کرد.

به گزارش نصر، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بار دیگر پیروزی در انتخابات پارلمانی ترکیه را به رییس مجلس این کشور تبریک گفت.
بنا به اعلام این رسانه، طرفین در این دیدار بر تداوم روابط دوستانه و برادرانه جمهوری آذربایجان و ترکیه در همه زمینه ها از جمله در عرصه پارلمانی تاکید کردند.
کورتولموش رئیس مجلس ترکیه در دیدار با علی اسدوف نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز سال ۲۰۲۳ را به علت مقارن شدن با یکصدمین سال تاسیس حکومت جدید ترکیه، سالی مهم برای کشورش عنوان کرد.
بنا به این گزارش، اسدوف در این دیدار گفت: روابط باکو ـ آنکارا در نتیجه تلاش سران دو کشور به بالاترین سطح شراکت و اتحاد راهبردی رسیده و در این زمینه نقش روابط پارلمانی در توسعه روابط دوجانبه بسیار مهم است.
آذرتاج همچنین گزارش داد که دو طرف در این دیدار بر تقویت همکاری دوجانبه بر اساس منافع مشترک، توسعه مناسبات پارلمانی و تقویت روابط در سطح دوجانبه و بین المللی تاکید کردند.
بنا به گزارش این رسانه، گسترش بیشتر روابط جمهوری آذربایجان و ترکیه در زمینه‌‎های تجاری، اقتصادی، انرژی، حمل و نقل، کشاورزی، بشردوستانه و گردشگری از جمله مسائل مورد بحث بین رئیس مجلس ترکیه و نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان بود.
انتهای پیام/
رییس مجلس ترکیه با مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار