مدیرکل امور شهری و شوراهای استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش دو برابری بودجه‌شهرداری نسبت به سال گذشته/عدم استقبال شهرداران از تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی 

1402/04/22 - 12:54 - کد خبر: 96250 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور شهری و شوراهای استاندار آذربایجان شرقی نیز در همایش شهرداران استان در آذرشهر با بیان اینکه بودجه شهرداری های استان در مقایسه با بودجه شهرداری های همتراز پایین بود، گفت: با پیگیری و انجام اقدامات لازم، در سال گذشته بودجه شهرداری های استان ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

به گزارش نصر، “مرتضی موحدنیا”، افزود: در ادامه سیاست های افزایش بودجه شهرداری های استان، در سال جاری نیز بودجه شهرداری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافت و از حدود ۱۱ میلیارد تومان به حدود ۲۳ میلیارد تومان رسید.
وی با اشاره به اینکه روند تحقق بودجه شهردارهای استان در ماه های اخیر مطلوب بوده است، اظهار کرد: میزان علاقه مندی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و شهرداران سایر شهرها نیز علاقه مند استفاده از تجربیات موفق شهرداران استان در زمینه مدیریت شهری هستند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری سخت و در عین حال لذت بخش است، گفت: برای سال بعد نیز برنامه ریزی های خوبی برای حفظ جایگاه شهرداری استان در بین شهرداری های کشور انجام شده است.
موحدنیا، خواستار تدوین برنامه از سوی شهرداران استان شد و ادامه داد: در راستای کمک دولت به شهرداری ها، ۱۳ هزار تن قیر رایگان به شهرداری های استان به غیر از تبریز تعلق گرفته بنابراین شهرداری ها باید نهضت آسفالت را در شهرها و دهیاران در روستاها اجرا کنند.
وی با تاکید بر ثبت اطلاعات شهرها در سامانه شهرسازی ها، یادآور شد: آذربایجان شرقی در این زمینه در رتبه ۳۱ قرار دارد و این رتبه در شان این استان نبوده و شهرداری ها باید با ثبت اطلاعات در این سامانه، این رتبه را بهبود دهند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی استان معین «تمرچین» در اربعین حسینی انتخاب شده است، گفت: این استان باید در ارایه خدمات شهری، آتش نشانی و سایر موارد به این پایانه مرزی کمک کند و شهرداران نیز باید در این راستا پای کار باشند.
موحدنیا، با انتقاد از عدم استقبال شهرداران از تسهیلات دولتی برای احداث و تامین تجهیزات و امکانات در شهرها، افزود: این تسهیلات تا ۲۰ میلیارد تومان پرداخت می شود.
انتهای پیام/
افزایش دو برابری بودجه‌شهرداری نسبت به سال گذشته/عدم استقبال شهرداران از تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی  سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار