رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعات خودرو آذربایجان‌شرقی؛

سامانه ها، بلای جان صنعتگران شدند

1402/04/22 - 09:06 - کد خبر: 96239 نسخه چاپی

نصر: رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعات خودرو آذربایجان‌شرقی گفت: ما قوانینی نیاز داریم که به نفع صنعت باشد، تا به امروز چندین سامانه توسط وزارتخانه‌ها طراحی شده تا مشکلات مطرح شود اما نه تنها مشکلات حل نمی‌شود بلکه ما اسیر سامانه‌ها شده ایم.

به گزارش نصر، رضا پاشایی در مراسم افتتاح اجلاس سراسری خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور به میزبانی تبریز با بیان اینکه چندین سال است که موانع و مشکلات را مطرح می‌کنیم اما مشکلات حل نمی‌شود، گفت: آذربایجان‌شرقی یک استان صنعتی است و بخش خصوصی اشتغالزایی در این استان را بر عهده داشته است.
وی اضافه کرد: ما قوانینی نیاز داریم که به نفع صنعت باشد، تا به امروز چندین سامانه توسط وزارتخانه‌ها طراحی شده تا مشکلات مطرح شود اما نه تنها مشکلات حل نمی‌شود بلکه ما اسیر سامانه‌ها شده ایم.
وی با اشاره به لزوم نفوذ به بازارهای جهانی، گفت:این در شرایط فعلی ممکن نیست چراکه وقتی واردات و صادرات ما با هم همگن نیست و این ناترازی باعث افزایش نرخ ارز می‌شود، قطعا در ماه‌های آینده افزایش نرخ ارز را داریم، دولت طی دو سال گذشته دوهزار همت چاپ اسکناس بدون پشتوانه داشته و این موضوع وضعیت اقتصاد و صنعت را بدتر می‌کند.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعات خودرو آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکل واردات تجهیزات گفت: امروز تولیدکننده می‌خواهد تجهیزات وارد کند اما دولت اجازه نمی‌دهد و می‌گوید دستگاه به روز وارد کنید در حالیکه در ژاپن به ما گفتند که دستگاه‌های جدید جی پی اس دارند و اگر به ایران بروند بعد از مدتی از کار خواهد افتاد پس شرط دولت انجام شدنی نیست.
وی ادامه داد: نمایندگان این مسائل را در مجلس مطرح کنند چون وضعیت روز به روز بدتر می شود، یک سامانه جامع برای صنعت کافی است و نیاز نیست ما وقتمان را صرف کار در سامانه‌ها بکنیم.
وی به مشکلات ارزی قطعه سازان اشاره کرد و گفت: پنج ماه است قطعه سازان نتوانسته‌اند ارز دریافت کنند که این مساله موجب بروز اختلال در تولید می شود.
انتهای پیام/
سامانه ها، بلای جان صنعتگران شدند گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار