دبیر شواری عالی فضای مجازی:

نهضت تولید محتوا باید توسط مردم انجام شود

1402/04/21 - 19:51 - کد خبر: 96227 نسخه چاپی

نصر: دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه امروز با توجه به فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه، شیوه تولید و انتشار محتوا نسبت به ۱۰ سال گذشته بسیار متفاوت است، گفت: نهضت تولید محتوا باید توسط مردم صورت بگیرد و برای این منظور باید فرهنگ سازی، آموزش و زیرساخت ها نیز فراهم شود.

به گزارش نصر، سیدمحمد امین آقامیری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی، افزود: امروز فضای مجازی با تمامی ابعاد و موضوعات خود در سطح گسترده ای از زندگی مردم جاری و ساری است و وابستگی به آن در نسل جوان بیشتر است.
وی ادامه داد: براساس آمار مرکز بازی های یارانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از ۳۲ میلیون نفر بازیکن کامپیوتری (گیمر) در کشور وجود دارد که این مساله بیانگر تفاوت رفتار و سرگرمی در سنین پایین است.
آقامیری ادامه داد: اگر ابعاد مختلف مساله مدیریت و نظام بخشی نشود و به شیوه درستی هدایت نگردد ممکن است به جای استفاده از یک فرصت بزرگ، دچار مضرات و تهدیدات آن شویم.
وی با اشاره به تشکیل شورای فضای مجازی در استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بایستی موضوعات این شورا با دقت و شدت بیشتری پیگیری شود و مدیران کل دستگاه های اجرایی نیز حداکثر همکاری را با شورا داشته باشند.
دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در سال جاری دو درصد بودجه سازمان ها و ادارت به بحث ایمن سازی و امنیت سایبری اختصاص یافت که باید در اسرع وقت و تا پایان تابستان ایمن سازی های اولیه در سازمان ها و ادارات انجام شود.
وی یادآور شد: تحول دیجیتال در سازمان ها و ادارات در دو بخش مورد توجه است که در سرفصل دولت الکترونیک یک بخشی از آن پیگری می شود که موجب تسهیل و شفافیت فعالیت ها شده و در بخش دیگر فرصت های اقتصادی بی نظیری است که آثار اجتماعی خوبی را به دنبال دارد.
به گفته آقامیری، امروز شبکه های اجتماعی، رسانه های مختلف و مدل های انتشار محتوا دچار تغییرات جدی شده، همچنین بازیگران متعدد و فعالیت ها نیز متفاوت شده اند که به صورت پراکنده و مردمی تولید محتوا انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه تولید محتوا یک مساله کاملا جدی است که سیستم های سابق کارایی لازم را دیگر نخواهد داشت، اظهار کرد: در بحث تولید محتوا علاوه بر ابزارهای سابقی که وجود دارد باید از ابزارهای جدید و شبکه های انتشار استفاده شود و ضروری است تحول جدی در محصولات فرهنگی و تولیدات مردمی ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در شورای عالی فضای مجازی برنامه ریزی کلان فضای مجازی در کشور انجام می شود ولی در استان ها نیز برنامه تحول و توسعه باید براساس ظرفیت و ویژگی های استانی و منطقه ای شکل بگیرد تا به صورت جامع و متناسب رشد یافته و به هدف مطلوب برسد.
انتهای پیام/
نهضت تولید محتوا باید توسط مردم انجام شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار