خبر/

اجتماع خانوادگی چادرهای آسمانی در تبریز برگزار شد

1402/04/21 - 17:22 - کد خبر: 96222 نسخه چاپی

نصر: اجتماع پرشور خانوادگی "چادرهای آسمانی" همزمان با روز ملی عفاف و حجاب در مصلای امام خمینی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، بانوان حاضر در این اجتماع از مسئولان اجرایی و قضائی و انتظامی کشور خواستند غیرت انقلابی داشته باشند و جلوی گسترش بی عفتی و بی حجابی را بگیرند تا بنیان خانواده های ایرانی بیش از این متزلزل نشود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این اجتماع با بیان اینکه حجاب یک راه‌بُرد برای زیست عفیفانه و پاک است، گفت: حجاب و عفاف در تاریخ زیست تجربی در عین مهجوریت محبوب هم بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هدف اصلی تشریع احکام اسلامی را قرب به خداوند به وسیله تزکیه نفس و تقوی اعلام کرد و اظهار کرد: دستیابی به تزکیه نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی هم با حفظ حجاب اسلامی ممکن می شود.
وی با بیان اینکه جامعه موظف به تامین امنیت است و زنان در جامعه با حفظ پوشش به امنیت جامعه کمک می کنند، اظهار کرد: در سایه حفظ حجاب و عفاف است که زن به راحتی وارد جامعه شده و فعالیت می کند تا خطری متوجه او نشود.
امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه زن در اسلام ادامه داد: در اسلام محبوس و اسیر کردن زن وجود ندارد بلکه حجاب در اسلام یک وظیفه الهی است که بر عهده زن نهاده شده است که در برخورد با نامحرم کیفیت خاصی از پوشش توسط زنان رعایت شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به محدودیت هایی که در سایر کشورها در مورد پوشش وجود دارد، اظهار داشت: در سایر کشورهای دنیا که متمدن و با فرهنگ هستند هم محدودیت هایی وجود دارد، مثلا اگر مردی پابرهنه یا با لباس خواب حتی با پیژامه از خانه بیرون برود پلیس او را بازداشت می کند و به عنوان اینکه عمل خلاف اجتماعی انجام داده است او را جلب کرده و زندانی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرافت زن اقتضاء می کند هنگامی که از خانه خارج می شود متین و با وقار راه برود و پوشش او به گونه ای باشد که موجب تحریک و تهییج دیگران نشود و عملا مردان را به انحراف دعوت نکند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اسلام حفظ پوشش و نگاه و زیست عفیفانه را بر مردان نیز تاکید کرده است، افزود: همه مواردی که برای بانوان ذکر شد از مردان نیز انتظار می رود.
حجت الاسلام آل هاشم به تاکید سایر ادیان همچون زرتشتی و مسیحی بر لزوم پوشش اشاره کرد و گفت: اسلام از افراط و تفریط اجتناب کرده و حجاب را متناسب با فطرت انسانی در نظر گرفته است.
وی اظهار کرد: پیام این همایش آرامش روانی در خانواده، پایداری و استواری خانواده، حفظ و تکریم مقام زن است .
بنا به این گزارش، این اجتماع به مناسبت بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب که به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است، در مناطق مختلف استان برگزار شد.
قیام مردم مشهد در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ روزی است که مردان و زنان با ایمان، با شهامت و غیرت به پا خواستند تا ظلمی را از میان بردارند که بر زنان سرزمین مقدس ایران توسط عامل دست نشانده بیگانه، رضاخان بیسواد و خشک مغز، با اجرای وحشیانه «طرح خفتبار کشف حجاب» روا می‌شد و تلاش می کرد نماد ملی_مذهبی زن مسلمان ایرانی را از او بگیرد.
در این قیام ۱۷۰۰ نفر از هموطنان مظلوم توسط عوامل رژیم دست نشانده و مستبد رضاشاه در مسجد گوهرشاد به خاطر دفاع از پوشش ملی و دینی خویش به خاک و خون کشیده شدند.
انتهای پیام/
اجتماع خانوادگی چادرهای آسمانی در تبریز برگزار شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار